کسب رتبه نخست تولید ماهیان سردابی برای چندمین سال متوالی

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

کسب رتبه نخست تولید ماهیان سردابی برای چندمین سال متوالی
مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از کسب رتبه اول تولید ماهی سردابی این استان برای چندمین سال متوالی درکشور، خبرداد.
رستم غیبی گفت: در سال گذشته نیز با تولید 18 هزار و 975 تن ماهی سردابی در مزارع پرورش ماهی استان چهارمحال و بختیاری، رتبه اول را درکشور از آن خود کردیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون 275 مزرعه پرورش ماهی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است که از این میزان 18هزار و 975 تن ماهی تولید شده است.
مدیر شیلات و آبزیان اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: سال 91 تعداد 267 مزرعه پرورش ماهی در استان وجود داشت که از این تعداد 18 هزار 387 تن ماهی برداشت شد که در سال گذشته 8 مزرعه پرورش ماهی به مزارع شیلات این استان افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تولید ماهی سردابی در شهرستان اردل با 115مزرعه و تولید 5653 تن تولید در دیگر شهرستانها را اینگونه اعلام کرد: شهرستان لردگان با 56 مزرعه و تولید 3396 تن، شهرستان کیار با 156 مزرعه و تولید 4730 تن ماهی، شهرستان کوهرنگ با 41مزرعه و تولید 4615 تن، شهرستان بروجن با 15مزرعه وتولید 344 تن، شهرستان فارسان با 9مزرعه و تولید 157 تن، شهرستان شهرکرد با 6 مزرعه و تولید 23 تن، شهرستان سامان با 5 مزرعه و تولید 36 تن و شهرستان بن با 4 مزرعه و تولید 19 تن همچنین، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از تولید ماهی را به صورت استوک شده در 2 کارخانه ی عمل آوری استان چهارمحال و بختیاری در وردنجان و سفید دشت به کشورهای عراق و عربستان صادر می کنیم و بخشی هم در کارخانه پودر ماهی شهرستان سامان به صورت پودر ماهی در بازار استان چهارمحال و بختیاری و خارج از استان چهارمحال و بختیاری توزیع می شود.
سرانه مصرف ماهی در استان چهارمحال و بختیاری به ازای هر نفر ۷ کیلو گرم است و ۷۰ درصد از کل ماهیان استان چهارمحال و بختیاری فقط به استان تهران صادر میشود و علاوه بر آن به استان های اصفهان، تبریز، یزد و مشهد نیز صادرات ماهی سردآبی صورت می گیرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید