مشکل آبزیان در بروجرد، عرضه نادرست است

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

مشکل آبزیان در بروجرد، عرضه نادرست است
مسئول شیلات بروجرد گفت: یکی از عوامل مهم برای افزایش سرانه مصرف آبزیان، گسترش دسترسی به بازار متمرکز آبزیان است.
غلامحسین اکبری بیان‌کرد: یکی از عوامل مهم برای افزایش سرانه مصرف آبزیان، گسترش دسترسی به بازار متمرکز آبزیان به ویژه در شهرهای غیر ساحلی است.
وی اضافه‌کرد: ایجاد بازارهای عمده و خرده‎فروشی ویژه آبزیان در شهرستان بروجرد بسترهای مناسب اطلاع‎رسانی در مورد آبزیان به صورت تبلیغات نقطه‌فروش، تنوع عرضه آبزیان، وجود قیمت‎های رقابتی، اطمینان بیشتر به بهداشت محصول و شناسنامه‎دار بودن ماهی را فراهم می‌‎کند.
اکبری ادامه‌داد: در کنار این ویژگی‎ها حضور ضابطان بهداشتی، شرایط نظارتی قانونمند، توسعه شبکه‎های حمل‎و‎نقل و توزیع مویرگی، امکان دسترسی را برای اکثر گروه‎های سنی و شغلی داخل شهرستان به وجود می‌‎آورد.
مسئول شیلات بروجرد یادآور شد: یکی از مشکلات آبزیان در شهرستان بروجرد، عرضه نادرست و نامناسب آن است. با توجه به زود فاسد شدن ماهی، ایجاد بازارچه ماهی کمک می‌‎کند محصولات شیلاتی در تمام فصول در دسترس مردم قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه عرضه بهداشتی آبزیان علاوه بر عرضه بهداشتی ماهی و میگو، دستاوردهای مثبتی همچون اشتغالزایی، کنترل بهداشت و سلامت فروشندگان، نظارت متمرکز دستگاه‎های متولی از جمله دامپزشکی، بازرگانی و شیلات برای عرضه آبزیان را در پی خواهد داشت.
اکبری اظهارکرد: از مزایای ایجاد بازارچه بهداشتی و استاندارد عرضه آبزیان، حفظ کیفیت محصولات عرضه شده، کاهش واسطه‎گری و در نتیجه کاهش قیمت، کمک به حداکثر بهره‎وری و تولید در شهرستان و همچنین افزایش سرانه مصرف آبزیان و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید