مراکز تفرجگاهی عرضه زنده آبزیان در استان مرکزی توسعه می‌یابد

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

مراکز تفرجگاهی عرضه زنده آبزیان در استان مرکزی توسعه می‌یابد
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از توسعه مراکز تفرجگاهی عرضه زنده آبزیان در استان به عنوان یکی از اولویت‌های شیلات استان خبر داد
حسن اکبری در اراک اظهار داشت: توسعه مراکز تفرجگاهی عرضه زنده آبزیان که در آن امکاناتی از قبیل عرضه زنده آبزیان، فرآوری، طبخ و گردشگری فراهم شده است، یکی از اهداف اصلی مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی در طی برنامه‌ پنجم توسعه بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی به ویژه شهرهای اراک، دلیجان و ساوه از نقاط مرکزی کشور به شمار رفته و راه‌های مواصلاتی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور را به هم متصل می‌کند، با هدف تغییر در ذائقه مسافرین و دسترسی آنها به غذای سالم، توسعه این گونه مراکز در دستور کار شیلات استان و سازمان شیلات ایران قرار گرفته و اقدامات مناسبی نیز در راستای احداث و توسعه آن در استان صورت گرفته است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به فعال بودن دو مرکز یکی در قسمت شرقی و دیگری در قسمت غرب شهرستان اراک اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک نیز مرکز دیگری که در زیر دست سد 15 خرداد شهرستان دلیجان در حال احداث است، به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته وی؛ هم‌اکنون تعدادی پرونده برای صدور مجوز احداث این گونه مراکز در دستور کار مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد که با صدور پروانه و احداث واحدهای جدید این انتظار وجود دارد که استان مرکزی به یکی از استان‌های شاخص کشور در خصوص این گونه مراکز تبدیل شود.
اکبری در پایان با قدردانی از همکاری تمامی دستگاه‌های استانی مرتبط با صدور مجوز احداث اینگونه مراکز در استان مرکزی، امکان استراحت رانندگان با توجه به پیش‌بینی امکانات رفاهی را یکی دیگر از مزایای احداث و توسعه آنها دانست
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید