سهم اشتغال استان سیستان و بلوچستان در زمینه‌ شیلات بسیار کم است

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

سهم اشتغال استان سیستان و بلوچستان در زمینه‌ شیلات بسیار کم است
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اشتغال استان در زمینه‌های شیلاتی بسیار اندک است.
جدگال افزود: ۴۲ درصد صید کشور در بندر چابهار انجام می‌شود.
وی بیان کرد: کمبود کارخانه‌های فعال در زمینه شیلات در سیستان و بلوچستان موجب شده بیشتر صید چابهار جهت بسته‌بندی و عرضه، به خارج استان ارسال شود.
جدگال افزود: باید دروازه‌های توسعه تجارت جهانی به سمت چابهار گشوده شود. دولت باید موانع ورود سرمایه‌گذاران خارجی در چابهار را برطرف کند.
وی بیان کرد: استان به دلیل داشتن موقعیت خاص جغرافیایی و راهبردی و نیز ارتباط آن با آب‌های آزاد، نیاز به تمرکز بیشتر به حمل و نقل و کسب درآمدهای ترانزیتی دارد.
نماینده مردم چابهار در ادامه خاطرنشان کرد: مشوق‌های لازم را به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در استان ‌باید مدنظر قرار داد.
جدگال گفت: یکی از مشکلات استان در بخش صنعت و توسعه آن نبود‌ یا کمبود تشکل خصوصی توانمند است.
وی افزود: سالانه بیش از 150 هزار تن از آبزیان در استان صید می‌شود و این یعنی 42 درصد صید کل کشور، اما به دلیل نبود کارخانه‌های وابسته به شیلات، بیشتر صید‌ها به خارج استان می‌رود و در دیگر نقاط کشور فراوری می‌شود و این امر زمینه اشتغال را در سیستان و بلوچستان از بین می‌برد.
نماینده مردم چابهار گفت: بیش از 80 درصد تن ماهیان کشور در استان صید می‌شود، اما سهم اشتغال استان در این زمینه بسیار اندک است.
وی افزود: در جنوب استان و در کنار سواحل چابهار، 40 هزار هکتار اراضی مستعد توسعه صنعت میگو وجود دارد که باید با برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری از این فرصت استفاده کرد
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید