طرح پرورش ماهیان گرمابی برای اولین باردر دو آببندان آستانه اجرایی شد

چهار‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

طرح پرورش ماهیان گرمابی برای اولین باردر دو آببندان آستانه اجرایی شد
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: امسال برای اولین بار طرح پرورش ماهیان گرمابی در دو پهنه آببندان این شهرستان پس از بازسازی، لایروبی و حفر یک حلقه چاه به اجرا درآمد
حمیدرضا سلیمانی با بیان اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی در دو منطقه نوشر آستانه و غازکلایه بندرکیاشهر انجام گرفته است، افزود: این دو آببندان دارای پنج هکتار مساحت بوده و حدود 10 هزار قطعه از ماهیان گرمابی نیز در آنها رها سازی شده است.
وی با قدردانی از حمایت های فرماندار و مدیر آب شرق گیلان در خصوص اجرای این طرح گفت: اجرای طرح پرورش ماهیان گرم آبی در این دو آببندان توانسته است برای 3 نفر ایجاد اشتغال کند.

سلیمانی ادامه داد: شهرستان آستانه اشرفیه از وجود 42 پهنه آببندان با مساحت یکهزار و 820 هکتار در مناطق مختلف روستائی برخوردار است.

وی گفت: این میزان آببندان توانائی تولید بیش از یکهزار و 500 تن از انواع ماهیان گرمابی را داشته و برای ایجاد اشتغال در منطقه نقش موثری ایفا می کند.

وی تصریح کرد: پرورش ماهیان گرمابی در آببندان های این شهرستان نیز در راستای تجهیز، اصلاح، توسعه و ایجاد فرصت های شغلی در آنها صورت می گیرد.

سلیمانی با تاکید بر برقدار شدن آببندان های این شهرستان اظهار کرد: امیدواریم با تحقق این امر امکان تولید حدود دوهزار و 500 کیلوگرم از انواع ماهیان گرمابی در هر هکتار از آببندان های این شهرستان باشیم.

وی ماهی دار شدن آببندان های این شهرستان را یکی از برنامه ها و اولویت های مهم شیلات منطقه عنوان و اظهار کرد: تلاش می شود تا با یک برنامه ریزی مناسب طی سالهای آینده شاهد توسعه این طرح در آببندان های دیگر شهرستان باشیم.

وی یادآور شد: اجرای طرح های پرورش ماهیان گرمابی در کنار ذخیره آب کشاورزی در سطح آببندان های شهرستان می تواند زمینه توسعه این استخرهای طبیعی را هرچه بیشتر فراهم سازد.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستا بوده و در شرق گیلان قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید