مرکز پرورش ماهیان سردآبی ساوالان در شهرستان نیر افتتاح شد

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

مرکز پرورش ماهیان سردآبی ساوالان در شهرستان نیر افتتاح شد
همزمان با هفته جهاد کشاورزی مرکز پرورش ماهیان سردآبی ساوالان با ظرفیت 100 تن در شهرستان نیر افتتاح شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در آیین افتتاح این مرکز گفت: در هفته جهاد کشاورزی 75 برنامه در مناطق مختلف استان مرتبط با رشته کشاورزی اجرا می شود.

عدیل سروی افزود: در این هفته 34 پروژه دربخش های مختلف از جمله روش های مدرن آبخیزداری ، طرح دامداری ، سه واحد مرغداری گوشتی و یک واحد عظیم مرغداری گوشتی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، مرکز خشک کنی گیاهان دارویی و تهیه ترشی از قارچ به بهره برداری می رسد.

وی گفت: با افتتاح این طرح ها در مجموع برای بالغ بر 125 نفر زمینه اشتغال ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: استان اردبیل در پرورش ماهی از استعداد مناسبی برخودار است و در این زمینه باید تلاش کنیم در 367 استخر پرورش ماهی موجود در استان میزان تولید انواع ماهی سردابی و گرمابی را افزایش دهیم.

وی افزود: پتانسیل استان اردبیل در پرورش و تولید انواع ماهی بیشتر از ظرفیت فعلی است و باید از سه میلیارد و 43 میلیون متر مکعب آبی که قابل بازیافت و استفاده است استفاده درست شود.

وی گفت: 10 درصد تولیدات شیلات در استان در شهرستان نیر تولید و وارد بازار مصرف می شود و در این شهرستان فضای مناسبی برای تولید و پرورش انواع ماهیان وجود دارد.

به گزارش ایرنا ، میرآرمان واعظی مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل هم در این آیین گفت: پارسال میزان تولید ماهی سردآبی و گرمابی در استان پنج هزار تن بود و پیش بینی می شود این میزان امسال به بیش از هفت هزار تن برسد.

وی افزود: علاوه بر این بیش از یک میلیون تن تولید انواع ماهیان زینتی در استان خواهیم داشت.

وی میزان مصرف ماهی در استان را 6/9کیلوگرم ذکر کرد که در بین استان های غیر ساحلی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

طرح پرورش ماهی در زمینی به مساحت شش هزار و 500 متر مربع با صرف 17 میلیارد و 400 میلیون ریال با اشتغال زایی 10 نفر در نیر اجرا شده است.

شهرستان نیر در 35 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید