مسئولان گلستان جلوی قلع و قمع اسکله چوبی آشوراده را بگیرند

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

مسئولان گلستان جلوی قلع و قمع اسکله چوبی آشوراده را بگیرند
قرار است اسکله چوبی بندرترکمن و آشوراده قلع و قمع شود در حالی که 70 خانوار تحت عنوان شرکت تعاونی قایقرانان از این راه نان می خورند.
با حکم دادستانی بندر ترکمن اسکله چوبی که محلل تردد مردم به سمت جزیره آشوراده بوده تخریب و قلع و قمع خواهد شد.
گفته می شود شیلات استان و مشخصا مدیریت ماهیان خاویاری طی شکایتی حکم قلع و قمع این جایگاه را گرفته است .
همچنین طی این حکم تعداد 70 خانوار از قایقرانان و کمک راننده ها که از قشر متوسط و ضعیف جامعه بوده و از این راه ارتزاق می کنند بیکار می شوند .
برخی از این افراد عنوان کرده اند که این جزیره با قدمتی یبش از 400 سال پیش بوجود آمده و خانوارهای زیادی در آنجا زمین ، خانه و احشام داشته و دارند و این مسیر رفت و آمد آنهاست در حالیکه سابقه شیلات در این جزیره شاید اینقدر نباشد.
در حالی که تاریخ حکم قلع و قمع 21 خرداد ماه سال جاری می باشد امروز برق شرکت تعاونی قایقرانان که یک دفتر و نمازخانه در جزیره مستقر داشت قطع شد که این امر با واکنش قایقرانان مواجه و نهایتا برق مجددا وصل شد.
این موارد در حالی است که استاندار گلستان از زمان ورودش به استان به همراه آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان مدام از توسعه گردشگری در جزیره آشوراده سخن راندند اما معلوم نیست با قلع و قمع این اسکله چوبی مردم چگونه از جزیره آشوراده بازدید کنند .
یکی از قایقرانان گفته که فردا به همراه خانواده های خود در این محل حاضر می شوند تا بلکه بتوانند مسئولان را مجاب کنند تا از قلع و قمع این بنا جلوگیری کنند تا آنها بتوانند همچنان روزی خود را از این راه بدست آورند.
این منبع مطلع گفته که اکثر مسئولین استانی در جریان امر بوده و حتی یک بار از تخریب ان جلوگیری کرده اند اما حال از فرصت استفاده کرده و دیروز حکم ابلاغ به ما ابلاغ شد و در یک فرصت 48 ساعته می خواهند آن را قلع و قمع کنند
منبع : گلستان ما

دیدگاه خود را بیان کنید