ظرفیت تولید آبزیان در اردبیل بیش از 100 هزار تن است

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

ظرفیت تولید آبزیان در اردبیل بیش از 100 هزار تن است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت و توانمندی استان اردبیل در تولید محصولات شیلاتی و آبزیان بیش از 100 هزار تن است و ما باید برای رسیدن به این میزان تولید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم
منصور حقیقت‌پور در مراسم افتتاح چندین پروژه پرورش ماهی در نیر اظهار داشت: خداوند متعال به شهرها و مناطق مختلف این استان نعمت آب فراوان و همچنین خاک حاصلخیز را داده و اگر ما نمی‌توانیم از این منابع استفاده کنیم دیگر گناه ماست که با نگاه درست و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به پویایی حوزه اشتغال در سایه این توانمندی‌ها کمک کرد.
وی تولید سالانه پنج هزار تن ماهی را در این استان قابل قبول ندانست و تصریح کرد: بنده بارها تاکید کردم که نگاه به حوزه شیلات و آبزی‌پروری باید فرصت محور باشد چرا که اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم امکان توسعه و ترقی زیرساختی در این حوزه وجود ندارد.
نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ‌براساس مطالعات و نگاه کارشناسی ما به این امر اعتقاد داریم که ظرفیت تولید شیلات و آبزی‌پروری در این استان بیش از 100 هزار تن بوده که رسیدن به این نقطه امکان‌پذیر است.
حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های مدون می‌توان انواع محصولات شیلات از جمله ماهیان گرمابی، ماهیان ‌سردابی،‌ خاویار و میگو را پرورش داده و به یکی از قطب‌های عظیم تولید و صادرات این محصول دست پیدا کرد.
وی ضرورت تهیه سند توسعه شیلات را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: باید محققان و پژوهشگران بر پایه علمی این سند را تهیه کنند تا بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از استخرهای موجود و همچنین توسعه بخش کشاورزی بتوانند در تولید این محصول استفاده کنند.
حقیقت‌پور رسیدن به نقطه مطلوب تولید را در برنامه چشم‌انداز 20 ساله یادآور شد و اضافه کرد: با مطالعاتی که انجام شده از آب کانال‌ها و سدهای در حال احداث نیز می‌توان در این زمینه کمک گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس راه چاره را در این زمینه خارج شدن از نگاه سنتی و حرکت به سمت مدرن‌سازی در این حوزه اعلام کرد و یادآور شد: باید محصولات متنوع شیلات در سفره مردم جای خود را پیدا کرده و در این زمینه بتوان موفق عمل کرد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید