ویروس آلوده کننده مزارع پرورش ماهی شناسایی شد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

ویروس آلوده کننده مزارع پرورش ماهی شناسایی شد
مدیر شیلات وآبزیان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری گفت: ویروش آلوده کننده مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است و پیگیری برای خارج شدن این ویروس از مزارع انجام شده است
پرویز منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این استان با تولید روزانه 19 هزار تن ماهی سردآبی قطب تولید ماهی در کشور را دارا است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ویروس VHS وارد مزارع پرورش ماهی این استان شده بود، بیان داشت: با پیگیری های مکرر باعث شد این ویروس از مزارع پرورش ماهی خارج شود.

منصوری ادامه داد: این بیماری قابل انتقال بین ماهی و انسان نیست و تنها مختص ماهیان سردآبی بود که از زنده گیری ماهیان جلوگیری به عمل آورد و این ویروس هیچ خطری را دنبال نمی کند.

مدیر شیلات وآبزیان استان چهار محال و بختیاری استان چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: در حال حاضر برای زدن مزارع پرورش ماهی همه شرایط در نظر گرفته خواهد شد که ویروس یا بیماری آنها را تهدید نکند.

منصوری اذعان داشت : مزارع پرورش ماهی لازم است مجوزات لازم را از جهاد کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست بگیرند و در صورتی که این مجوزات را نداشته باشد پروانه بهره برداری برای آن ها صادر نخواهد شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر نظارت کامل بر روی مزارع پرورش ماهی این استان صورت می گیرد و در صورت مشاهده تخلف به صورت جدی با متخلفان برخورد خواهد شد.
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید