رهايي فلامينگوهاي ميهمان از قفس شکارچي ميانکاله اي

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

رهايي فلامينگوهاي ميهمان از قفس شکارچي ميانکاله اي
فلامینگوهای میهمان در میانکاله از قفس شکارچی رهایی یافتند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر 30 قطعه فلامینگوی میهمان پناهگاه حیات وحش میانکاله را از قفس منزل یک شکارچی روستایی آزاد کردند.
ناصرمهردادی گفت : این فلامینگوهای مهاجر که پس از زنده گیری در منزل شکارچی متخلف در روستای امامده بهشهر نگهداری می شدند ، با تلاش ماموران یگان حفاظت پس از شناسایی فرد متخلف کشف و ضبط وبا بررسی وضعیت سلامتی آنها ، برای زمستان گذرانی در تالاب میانکاله رهاشدند.
به گفته وی شکارچیان سودجو فلامینگو ها را به خاطر ارزش غذایی و کسب درآمد شکار می کنند در حالیکه جریمه شکار هر قطعه فلامینگو 6 میلیون ریال است.
مهردادی همچنین به ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر به علت ابتلابرخی از گونه ها به آنفولانزای فوق حاد افزود: ممنوعیت صدور مجوز شکار نیز همچنان ادامه دارد.
پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان ذخیرگاه زیست کره زمین با مساحتی 68 هزار متر مربع ،واقع در 12 کیلومتری بهشهر ، زیستگاه گونه های مختلف پستانداران، پرندگان و آبزیان به ویژه فلامینگو ازجمله پرندگان حمایت شده است.
فلامینگوپرنده ای سردسیری است که طاقت ماندن در گرما را ندارد ودر مناطق ساحلی دریا ها و دریاچه های شور و کم عمق آشیانه اش را به شکل توده های کاسه مانند گلی کمی بالاتر از آب می سازد .
مکان تولید مثل آن در ایران، دریاچه ارومیه است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید