75 کیلوگرم خاویار در بندرکیاشهر استحصال شد

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

75کیلوگرم خاویار در بندرکیاشهر استحصال شد

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون 75 کیلوگرم خاویار توسط صیادان بخش بندرکیاشهر این شهرستان استحصال شده است.
حمیدرضا سلیمانی با بیان اینکه فصل صید امسال از بیستم مهرماه در سواحل بندرکیاشهر آغاز شده ارزش اقتصادی این میزان خاویار استحصال شده را حدود 3 میلیارد و 750 میلیون ریال عنوان کرد.
وی همچنین میزان گوشت ماهیان خاویاری بدست آمده در این مدت را 389 کیلوگرم عنوان و بیان کرد: این میزان گوشت استحصال شده از ماهیان خاویاری نیز 194 میلیون و 500 هزار ریال ارزش اقتصادی دارد.
سلیمانی در ادامه یادآور شد: صید ماهیان خاویاری در سواحل بخش بندرکیاشهر توسط دو صید گاه مجاز و با نظارت اداره شیلات انجام گرفته است.

وی گفت: خاویارهای استحصال شده در بخش بندرکیاشهر نیز به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری استان گیلان ارسال شده است.

رییس اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه با اشاره به اینکه فصل صید در سواحل بندرکیاشهر تا پانزدهم فروردین ماه سال اینده همچنان ادامه خواهد داشت، یادآور شد: از شروع فصل صید تاکنون بیش از 185 تن از انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان بندرکیاشهر صید شده است.

سلیمانی ارزش اقتصادی هر کیلو از ماهیان استخوانی صید شده را 100 هزار ریال عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر تعداد 11 پره صیادی با عضویت 993 نفر از صیادان در سواحل بخش بندرکیاشهر فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بخش بندرکیاشهر دارای 36 کیلومتر از سواحل دریائی برخوردار است، خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از فعالیت صیادان این بخش در طی سه ماه پائیز امسال 515 هزار و 400 لیتر سوخت یارانه ای بین شرکت های تعاونی پره صیادی ، صیدگاه های ویژه صید ماهیان خاویاری و مزارع آبزی پروری این شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: از این میزان سوخت یارانه ای توزیع شده 74 هزار و 810 لیتر نفت سفید، 266 هزار و 500 لیتر نفت گاز و مابقی نیز بنزین بوده است.

وی در پایان با تاکید بر حمایت هرچه بیشتر از صیادان منطقه خاطرنشان کرد: صیادی یکی از منابع مهم اقتصادی صیادان بخش بندرکیاشهر به شمار می رود.

بخش بندرکیاشهر به عنوان یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید