مزايده واگذاري مديريت بندر رستمي برگزار مي شود

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

مزايده واگذاري مديريت بندر رستمي برگزار مي شود
رئیس بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر از واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی رستمی از طریق مزایده خبر داد.
علیرضا زارع گفت : واگذاری بنادر صیادی به تعاونی ها و بهره برداران براساس اصل 44 قانون اساسی و ماده 88 تنظیم بخشی از آئین نامه مالی دولت در استان بوشهر همچون سایر بنادر کشور در حال انجام است.
رئیس بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر با اشاره به اینکه در این باره مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی بندرگاه و رستمی در بوشهر به زودی واگذار خواهد شد، خاطرنشان کرد : احتمال می رود مدیریت بهره برداری بندر صیادی رستمی به مزایده گذاشته شود.
وی گفت: مزایده گذاشتن بندر رستمی برای مدیریت بهره برداری و نگهداری منوط به تصمیم نهایی سازمان شیلات ایران است که به زودی اعلام خواهد شد.
زارع یادآور شد: تاکنون بنادر صیادی واگذار شده در استان بوشهر به تعاونی های صیادی واگذار شده اند اما در صورت به مزایده گذاشتن، سایر شرکت ها نیز می توانند مدیریت نگهداری و بهره برداری بنادر صیادی را به عهده گیرند.
به گفته وی بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری این بنادر صیادی تا قبل از سال جدید انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و بر اساس ضوابط اجرایی ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت از سال 87 ،تا کنون مدیریت بهره برداری و نگهداری 9 بندر صیادی استان بوشهر به تعاونی های صیادی واگذار شده است.
به گفته زارع، بندرصیادی quotation mark صلح آباد quotation mark نخستین بندر استان بوشهر و نیز کشور محسوب می شود که آذر 87 ، مدیریت بهره برداری آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی گفت: همچنین بنادر صیادی دیلم،نخل تقی،عامری،دیر ،جلالی ، بوشهر و گناوه نیز طی سالهای اخیر به ترتیب مدیریت بهره برداری و نگهداری آنها به بخش خصوصی واگذار شده است.
این مقام مسئول در شیلات بوشهر تاکید کرد: با واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی بندرگاه و رستمی به بخش خصوصی، تعداد بنادر واگذار شده در استان بوشهر به 11 بندر خواهد رسید.
زارع اظهار امیدواری کرد بخش خصوصی همچنان با مدیریت قدرتمند خود بتواند وضعیت بنادر صیادی را به وضع مطلوبی ارتقا دهد.
وی اظهار داشت : سازمان شیلات ایران همواره سعی می کند ،مدیریت بندر صیادی را به بهترین و فعالترین تعاونی صیادی موجود در منطقه واگذار کند که این امر نیز نقش مهمی در موفقیت این پروژه ها داشته است.
رئیس بنادر ماهیگیری سازمان شیلات بوشهر تاکید کرد : واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه های نگهداری از سوی سازمان شیلات ایران ، افزایش اشتغال زایی را نیز به همراه داشته است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید