15هزار نفر در حرفه پرورش ماهی خوزستان فعالیت می کنند

چهار‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

15هزار نفر در حرفه پرورش ماهی خوزستان فعالیت می کنند
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بيش از 15هزار نفر در بخش پرورش ماهی در استان فعالیت دارند.
هوشمند صفائی در نشست مدیران اتحادیه ها و تعاونی هاي تامين نياز توليد كنندگان پرورش ماهی استان، ضمن تبیین مزایای عضویت در اتحادیه تعاونی های آبزی پروری، بر لزوم عضویت در اتحادیه تعاونی های آبزی پروری خوزستان تاكيد كرد و افزود: در حال حاضر حدود 500 تعاونی پرورش ماهی و میگو در استان فعالیت دارند که عضویت در اتحادیه تعاونی هاي آبزی پروری سبب هماهنگی بیش تر در خدمات رسانی و توسعه امور می شود.
وی افزود: وجود نزديك به 15 هزار هكتار مزرعه آماده پرورش ماهي، گردش مالي حدود 225 ميليارد تومان و اشتغال بيش از 15 هزار نفر، نشان از اهميت پرورش ماهی در توسعه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری استان دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: خوشبختانه در حال حاضر با افزایش سطح زیر کشت پرورش ماهی، خوزستان در بخش تولید آبزیان در کشور به عنوان اولین استان شناخته شده است، در حالی که پیش از این جزو استان های برتر در زمینه پرورش آبزیان نبوديم.

صفائی در پایان نقش و اهمیت صادرات در ارز آوری و توسعه اقتصادی کشور را يادآور شد و خوزستان را با توجه به همجواری با کشورهای همسایه، فرصت مناسبی براي صادرات آبزیان پرورشی دانست.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید