شناور تحقيقاتي دهه فجر به آب اندازي مي شود

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

شناور تحقيقاتي دهه فجر به آب اندازي مي شود
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: نخستین شناور تحقیقاتی کشور در ایام دهه فجر به آب اندازی خواهد شد.
دکتر وحید چگینی اظهار داشت: قرار بود نخستین شناور تحقیقاتی کشور یازدهم آذر همزمان با همایش صنایع دریایی در بندرعباس به آب اندازی شود که به تعویق افتاد.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ادامه داد : زمان دقیق به آب اندازی این شناور تحقیقاتی منوط به تصمیم مسئولان مربوطه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی خاطرنشان کرد: اما حتما پیش از بیست و دوم بهمن ماه شناور تحقیقاتی به آب اندازی خواهد شد.
وی یادآور شد: البته پیش از این شناور تحقیقاتی به صورت آزمایشی در شرکت سازنده به آب اندازی شده اما به آب اندازی رسمی آن هنوز انجام نشده است.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تصریح کرد: پس از به آب اندازی، پیش بینی می شود اواخر امسال نیز این شناور تحقیقاتی به طور کامل برای گشت های تحقیقاتی به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تحویل نهایی شود.
وی یادآور شد: هنوز 60 میلیارد ریال اعتبار لازم برای تکمیل ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور تخصیص نیافته است که به همین منظور در تاریخ بیست و دوم دی ماه جلسه ای با مسئولان وزارت علوم برگزار خواهد شد.
دکتر چگینی گفت : امیدواریم با برگزاری این جلسه هر چه سریعتر اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل نهایی شناور تحقیقاتی تخصیص یابد.
وی از برگزاری جلسات متعدد از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با سایر ارگان های مرتبط با امور دریایی جهت تامین هزینه های نگهداری این شناور تحقیقاتی خبر داد.
وی دیدار با روسای سازمان مدیریت ، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواشناسی، سازمان نقشه برداری، سازمان شیلات ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، نیروی دریایی ارتش ، نیروی دریایی سپاه پاسداران ، وزارت نفت و استانداری های ساحلی را از دیدارهایی دانست که تاکنون برای انجام مذاکرات با ارگان های مرتبط با امور دریایی جهت تامین هزینه های نگهداری این شناور انجام شده است.
چگینی خاطرنشان کرد: این ارگان ها می توانند با پرداخت مبلغی در طول سال از این شناور برای رسیدن به اهداف تحقیقاتی خود در آبهای اقیانوس هند، خلیج فارس و دریای عمان استفاده کنند.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی اظهار داشت: از آنجا که هزینه های نگهداری شناور تحقیقاتی در سال بسیار بالا خواهد بود، با این اقدام موفق به تامین هزینه های لازم خواهیم شد.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید