رهاسازی ماهیان قزل‌آلا در گلستان آغاز شد

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

رهاسازی ماهیان قزل‌آلا در گلستان آغاز شد
معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان از رهاسازی بچه ماهیان قزل‌آلا در قفس‌های سد گلستان خبر داد.
محمود سقلی معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان با بیان اینکه این طرح از دو سال پیش آغاز شده است, اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود 50 تن ماهی از این قفس‌ها برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به 100 تن برسد.
وی افزود: براساس مطالعات سازمان شیلات کشور این طرح در درون آب‌های دریاری خزر هم در حال اجراست و هم‌اکنون کار اخذ مجوزهای لازم برای اجرای این طرح در آب دریا، آغاز شده است.
معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان از برنامه‌های دیگر شیلات استان برای پرورش این ماهیان در سدهای دیگر استان خبر داد و گفت: ما از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌کنیم.

سقلی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح را استفاده بهینه از توانمندی‌های بالقوه منابع آبی و افزایش میزان تولید ماهی در واحد سطح منابع آبی عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال برای افراد بومی و افزایش درآمد آنان و تامین بخشی از نیاز پروتئینی جامعه نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: سهولت نصب و راه‌اندازی نسبت به احداث استخرهای خاکی و بتنی، هزینه سرمایه‌گذاری کمتر و تولید بیشتر در واحد سطح نسبت به استخر خاکی، سهولت پرورش و صید و امکان نظارت و کنترل بهتر از مزایای این طرح است.

رئیس شیلات گنبد کاووس هم در این‌باره گفت: گنبدکاووس تنها شهری است که طرح پرورش ماهی در قفس در آن در حال اجراست و هم‌اکنون 70 هزار قطعه بچه ماهی با وزن تقریبی 150 گرم در این قفس‌ها رهاسازی شده است.

قزاق اظهار داشت: علاوه بر قزل‌آلا در نیمه نخست سال می‌توان در این قفس‌ها ماهیان کپور گرمابی را پرورش داد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید