احداث 2000 متر قفس برای پرورش آبزیان در‌ ‌کرمانشاه

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

احداث 2000 متر قفس برای پرورش آبزیان در‌ ‌کرمانشاه
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از احداث دو هزار متر مربع قفس برای پرورش آبزیان در قفس در منابع آبی استان کرمانشاه خبر داد.
کیومرث شهبازی با بیان اینکه تاکنون 10 قفس 200 متری برای پرورش آبزیان در قفس در آب‌های استان کرمانشاه ایجاد شده است، گفت: این قفس‌ها در مجموع دو هزار مترمربع مساحت دارند.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه این نخستین باری است که نسبت به ایجاد قفس در آب‌های استان اقدام شده است، گفت: این قفس‌ها از سال آینده تولید آبزیان خواهند داشت.

شهبازی با بیان اینکه این قفس‌ها در شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین بر روی آب ایجاد شده‌اند، پیش بینی کرد: این قفس‌ها سالانه 200 تن تولید داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس در مورد گونه‌های مختلف سردابی، گرمابی و خاویاری اجرایی می‌شود، گفت: بیشترین آبزیان تولیدی در داخل قفس از نوع قزل‌آلا که یک گونه از ماهیان سردآبی است، خواهد بود.

شهبازی با اشاره به در دست احداث بودن سه هزار مترمربع قفس دیگر در آب‌های استان، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این قفس‌ها بر روی سد زاگرس احداث خواهند شد و در صورت تخصیص اعتبار و نبود مشکلات مالی نسبت به اجرایی شدن آن‌ها اقدام خواهد شد.

شهبازی افزود: پیش بینی می‌شود این قفس‌ها نیز سالانه 250 تن تولید داشته باشند.

وی در پایان از پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از پتانسیل‌های ویژه استان کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید آبزیان در این استان داشته باشد.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید