واردات ماهی برای تنظیم بازار شب عید

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

واردات ماهی برای تنظیم بازار شب عید
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان کشور،گفت: شنیده ها حاکی از آن است که مجوزهایی از سوی سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی برای واردات برخی ماهیان ماکول برای تنظیم ماهی مورد نیاز شب عید صادر شده است.
ارسلان قاسمی،درخصوص قیمت محصولات ماهی در بازار با نزدیک شدن به پایان سال ،به ایسکانیوز،گفت: به طورحتم هرچه قدر به ایام شب عید نزدیک شویم به دلیل افزایش تقاضا درمصرف آبزیان قیمت محصولات شیلاتی افزایش پیدا خواهد کرد. مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان کشور، افزود: هرساله در ایام شب عید افزایش قیمت معقولی حدود 3 تا 5 درصد در بازار فروش آبزیان مشاهده می شود.
قاسمی تصریح کرد: افزایش 3 تا 5 درصدی قیمت آبزیان درصورتی محقق می شود که دستگاه های نظارتی و ستاد تنظیم بازار عملکرد جدی و موثری درجهت جلوگیری از افزایش چند برابری قیمت آبزیان توسط دلالان در ایام شب عید داشته باشند.
تولید 250 هزارتن انواع ماهیان پرورشی و میگو

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان کشور،درخصوص میزان تولید آبزیان در در سال 94،ادامه داد: امسال حدود 250 هزارتن انواع ماهیان پرورشی و میگو تولید شده است که بخشی از این میزان صادرشده و صادر می شود و بخشی دیگر وارد بازار کشور برای مصرف شده است. قاسمی تصریح کرد: بعیدمی دانم،امسال با مشکل کمبود عرضه آبزیان دربازاررو به رو شویم،البته ممکن است با کمبود مقطعی در راستای کاهش تولید قزل آلا در سال جاری مواجه شویم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان کشور،گفت:شنیده ها حاکی از آن است که مجوزهایی ازسوی سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی برای واردات برخی ماهیان ماکول برای تامین و تنظیم ماهی مورد نیاز شب عید صادر شده است.

منبع: ایسکانیوز

دیدگاه خود را بیان کنید