امکان تجهیز مزارع پرورش ماهی همدان مهیا شد

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

امکان تجهیز مزارع پرورش ماهی همدان مهیا شد
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اعتبارات لازم برای تجهیز و مکانیزه شدن مزارع پرورش ماهی در همدان تخصیص یافته است.
علی دولو اظهار کرد: چهار میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی در همدان اختصاص یافته که پرورش دهندگان ماهی بدون محدودیت در میزان اعتبار می توانند برای تجهیز مزارع خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون 70 درصد از مزارع پرورش ماهی های زینتی و خوراکی استان همدان مکانیزه شده تصریح کرد: مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی موجب افزایش تولید و بهره وری از منابع آبی می شود.
دولو صرفه جوی در مصرف آب را مهمترین کاربرد مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی عنوان کرد و افزود: با استفاده از تجهیزات در مزارع پرورش ماهی ایمنی در تولید، سلامت محیط زیست و کاهش مصرف آب تضمین می شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین گفت: هم اکنون 300 واحد پرورش ماهی در استان همدان فعال است که همواره توسط سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان مورد بازرسی قرار می گیرند.

دولو افزود: تاکنون مرکز غیر مجاز پرورش ماهی در استان همدان شناسایی نشده است.

وی درباره سرمایه گذاری در بخش شیلات استان همدان نیز گفت: سرمایه گذاران بسیاری علاقمند به سرمایه گذاری در این بخش هستند و مسوولان شهرستانی با هدایت سرمایه گذاران به بخش تولید آبزیان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز با در اختیار گذاشتن اعتبارات و صدور مجوز و بیمه سرمایه گذاران در این بخش را حمایت می کند.

استان همدان رتبه 10 تولید ماهی در کشور را دارد.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید