تدوين طرح جامع صيد و صيادي درياي خزر

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تدوين طرح جامع صيد و صيادي درياي خزر
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران از تدوین طرح جامع صید و صیادی دریای خزربا 10 محور خبر داد .
علی اصغر مجاهدی در باره نشست مشترک با مدیران شیلات سه استان شمالی گفت : در این نشست موضوع هایی مانند روش های اثرگذاری مثبت بر رویه های قضایی ، تخلف های صیادی ، فعال سازی بیشتر یگان حفاظت منابع آبزیان در روش های عملیاتی ، نحوه نظارت بر فعالیت های صیادی ، پیگیری عملیاتی طرح جامع صیادی دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران افزود : پارسال مجموع صید در شمال و جنوب کشور 515 تن بوده که حدود 40 هزار تن مربوط به دریای خزر است.
وی در ادامه افزود : این میزان شامل ماهیان استخوانی و کیلکا بوده ودر مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
مجاهدی افزود : حدود 150 تعاونی صیادی پره در طول نوار ساحلی استانهای شمالی کشور وجود دارد و در مجموع 300کیلومتر از نوار ساحلی تحت پوشش صیادی پره برای ماهیان استخوانی است .
وی به بحث سخت و زیان آور بودن شغل صیادی اشاره و تاکید کرد : این بحث در شورای عالی حفاظت کار و در بازدیدهای نمایندگان شورای عالی حفاظت کار از مناطق عملیات صید ، سخت و زیان آور بودن حرفه ی صیادی هم تایید شده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران با اشاره به طرح جامع صید و صیادی دریای خزر افزود : این طرح در 10 محور مختلف از قبیل بازسازی ذخایر , تحقیقات , اصلاح و مقررات , حفاظت و...تدوین شده و در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح و مورد تایید قرار گرفته است .
وی اظهار امیدواری کرد با تصویب و اجرای این طرح از بروزپیامدهای ناخواسته و فعالیت های مخرب دریا جلوگیری شود.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید