صید 515 هزار تنی آبزیان در سال گذشته

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

صید 515 هزار تنی آبزیان در سال گذشته
معاون سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته 515 هزار تن آبزی از آبهای شمال و جنوب کشور صید شده که 40 هزار تن آن مربوط به دریای خزر بوده است.
علی اصغر مجاهدی در حاشیه نشست مشترک با مدیران کل شیلات استان‌های ساحلی شمالی اظهار کرد: از آنجاکه آبزیان منبع اصلی درآمد جامعه صیادی محسوب می شوند، بهترین حافظان ذخایر به شمار می روند.
وی با اشاره به فعالیت 150 تعاونی صید ماهیان استخوانی در طول نوار ساحلی سه استان شمال کشور و کاهش تعداد آن‌ها خاطرنشان کرد: شیلات به دنبال این موضوع است که با استفاده از روش‌های دیگر مانند آبزی پروری و گردشگری، منابع درآمدی صیادان را افزایش دهد و متنوع کند.
مجاهدی تصریح کرد: اگر هر کدام از این تعاونی‌های صیادی موجود در ساحل خزر به طور متوسط از دو کیلومتر جایگاه صید برخوردار باشند، محدوده 300 کیلومتری را در اختیار دارند که می توانند از آن برای ایجاد فرصت آبزی پروری و گردشگری استفاده کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران درخصوص طرح جامع صید و صیادی خزر گفت: این موضوع در کمیسسون کشاورزی مجلس مطرح شده و مورد تأیید قرار گرفته است. اکنون این طرح به منظور بررسی در برنامه بودجه سال 94 به کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

وی با اشاره به محورهای این طرح که شامل حفاظت، بازسازی ذخایر، آموزش، تحقیقات، تعدیل پره ها و اصلاح قوانین و مقررات می‌شود، ابراز امیدواری کرد که پس از تائید طرح، شرایط اجرای آن فرآهم و از بروز عوارض ناخواسته فعالیت های مضر برای دریا جلوگیری شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید