بنادر صیادی به منشا آبادانی بخش ها و روستاهای ساحلی تبدیل شده اند

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

بنادر صیادی به منشا آبادانی بخش ها و روستاهای ساحلی تبدیل شده اند
معاون بنادر صیادی و ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: بنادر صیادی به منشا آبادانی بخش ها و روستاهای ساحلی تبدیل شده اند.
علی اصغر مجاهدی در اولین گردهمایی هیئت امنای بنادر صیادی استان هرمزگان با اشاره به نقش مهم هیئت امنای بنادر صیادی در ارتقای جایگاه بنادر صیادی گفت: بنادر ماهیگیری نقطه اتصال خشکی به دریا، محل ساماندهی شناورها و مکانی برای تجمیع خدمات‌رسانی به صیادان است که از همین جهت کیفیت مدیریت آن بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: باتوجه به رویکرد دولت از سیاست تصدی گری به تولی گری، بنادرصیادی بی شک یکی از مصداق های واگذاری امور به بخش غیر دولتی در راستای سیاستهای کلی اصل۴۴ قانون اساسی و ماده ۸۸ آیین نامه اجرایی قانون بودجه است.
مجاهدی کاهش بار مدیریتی دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی، کاهش بار مالی هزینه‌های دولت، محفوظ ماندن نقش نظارتی سازمان شیلات ایران، افزایش اشتغال در بخش غیردولتی، کمک به رشد اقتصاد ملی، ایجاد انگیزه و ارتقای کارآیی بنگاه‌های اقتصادی را از مهم ترین مزایای این طرح خواند.

معاون بنادر صیادی و ماهیگیری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: در این واگذاری ها مالکیت بنادر صیادی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود و نقش نظارتی شیلات محفوظ است.

وی گفت: اولویت واگذاری به تعاونی های صیادی یکی از مزایای مهم این طرح است که علاوه برفعال ترشدن تعاونی های صیادی موجب مشارکت بهره برداران در استفاده و نگهداری از بنادرصیادی می شود که در این مهم نیز از هیئت های امنای بنادر انتظار می رود به خوبی عمل کنند.

مجاهدی یادآور شد: واگذاری بنادر صیادی به اتحادیه تعاونی‌های صیادی سبب بازگشت سود حاصله از ماهیگیری به صیادان می‌شود و اشتغال در این زمینه رونق می گیرد و خدمات دهی به صیادان، تسریع و تسهیل می شود.

معاون بنادر صیادی و ماهیگیری سازمان شیلات از اعضای هیئت امنای بنادر صیادی خواست تا جدیت بیشتری نسبت به خدمت رسانی و تسهیل امور صیادان وارد شوند و تلاش خود را در راستای ارنقای کیفبت مدیریت بنادر به کار گیرند.

وی سازمان شیلات ایران را در ادامه فعالیت های هیئت امنای بنادر صیادی مشوق و حامی آنان خواند و گفت: هیئت امنای بنادر صیادی باید در انجام خدمات مدیریتی، مشاوره ای، سازمانی، تداركاتی، رفاهی، مالی، نظارتی و ... به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

لازم به ذکر است مدیریت بنادر صیادی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است که استان هرمزگان در این مهم در کشور پیشگام است.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید