از دست‌فروشان ماهی نخرید

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

از دست‌فروشان ماهی نخرید
مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان زنجان توصیه کرد که مردم از دست‌فروشان ماهی نخرند
محمود صیادبورانی گفت: متأسفانه در برخی موارد عده‌ای در پشت سدهای خاکی به صورت تلفیقی چهار گونه از ماهی‌های کپور را می‌ریزند و آن را پرورش می‌دهند و به دلیل اینکه زمان برداشت این ماهی‌ها معمولاً مشخص نیست، تا زمانی که تعداد آنها به حد مجاز برسد صبر می‌کنند و بعد در برخی نواحی در کنار خیابان‌ها اقدام به فروش این ماهی‌ها می‌کنند.
این مسئول در ارزیابی خود از بهداشت این فرآیند، افزود: توصیه می‌شود که همشهریان از دست‌فروشان ماهی نخرند، چراکه سلامتی این ماهی‌ها تا حدودی زیر سوال است و زمان برداشت و تجهیزات صید مشخص نیست.

صیادبورانی افزود: گاه ممکن است این ماهی‌ها با تور صید شود و ماهی‌های مرده نیز وارد تور شوند که این نیز از نظر شرعی مشکل‎ساز خواهد بود. همچنین به دلیل اینکه دقیقاً زمان برداشت مشخص نیست، نمی‎توان اعتماد کرد که این ماهی تازه‌اند و تا چه میزان از سلامت برخوردار است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود که این ماهی‌ها به قیمت پایین به فروش می‌رسد، اما در خصوص سلامت آن‌ها اعتمادی وجود ندارد.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: اگر همین آبزی‌پروران از طریق مراجع قانونی برای گرفتن مجوز اقدام کنند، می‌توانند به راحتی آن را به کشور عراق صادر کنند یا برای مصرف خود استان با اعتماد بیشتری به فروش برسانند.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید