زیر ساخت ها برای توسعه حوزه آبزی پروری فراهم شود

سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

زیر ساخت ها برای توسعه حوزه آبزی پروری فراهم شود
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: زیر ساخت ها برای توسعه حوزه آبزی پروری در استان چهارمحال و بختیاری فراهم شود.
قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر سه شنبه در نشست برسی مشکلات آبزی پروری در استان با اشاره به اینکه زیر ساخت ها برای توسعه حوزه آبزی پروری در استان چهارمحال و بختیاری فراهم شود، اظهار داشت: توسعه شیلات و مزارع پروش ماهی و آبزی پروری از اهداف اصلی دولت است و دولت در تلاش است که زیر ساخت ها را در این حوزه فراهم بکند.
وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های برتر کشور در تولید ماهی های سردآبی است که باید در مسیر برای توسعه بیشتر این حوزه تلاش کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: وجود مزارع پروش ماهی غیرمجاز یکی از مشکلات مهم در سطح استان به شمار می رود که این امر آلودگی ها و خسارت های فراوانی ایجاد کرده است.

قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: وجود مزارع پرورش ماهی غیر مجاز کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری های این حوزه را با مشکل مواجه کرده است که باید اقدامات اساسی در این حوزه انجام شود.

وی گفت: حوزه کشاورزی یکی از ظرفیت های مهم در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که باید با فراهم کردن زیر ساخت ها زمینه توسعه این بخش را ایجاد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: توسعه حوزه کشاورزی می توان زمینه اشتغال بسیاری از فارغ التحصیلان کشاورزی را در این استان فراهم کند.

وی ادامه داد: آلودگی نفتی در منطقه سرخون چهارمحال و بختیاری مشکلات بسیاری برای مزارع پرورش ماهی این منطقه ایجاد کرد که وزیر نقت قول مساعدت را در این خصوص داده است
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید