به جای ماهی قرمز از ماهی زینتی استفاده کنید

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

به جای ماهی قرمز از ماهی زینتی استفاده کنید
مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی گفت: برای حمایت از تولید داخلی و پاسخگویی به نیازهای استان در شب عید بهتر است مردم از ماهی‌های زینتی به جای ماهی قرمز استفاده کنند.
محمد رضا مهدی زاده بیان کرد: هر سال حدود 600 هزار قطعه ماهی قرمز در استان تولید می‌شود که این میزان تولید پاسخگوی تمام نیاز مردم برای شب عید نیست.
وی با اشاره به اینکه ایران، خود تولید کننده ماهی قرمز است و واردات از سایر کشورها صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: اگر به جای استفاده از ماهی قرمز که از رسوم ماست از دیگر ماهی‌های زینتی تولید شده در استان نیز استفاده شود، به وارد کردن ماهی از سایر مناطق کشور همچون گیلان نیاز نخواهیم داشت.
مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی اظهار کرد: ماهی‌های قرمز حدود سه سال زنده می‌مانند که این زمان به شرایط نگهداری ماهی بستگی زیادی دارد. عواملی چون نگهداری حجم زیادی از ماهی‌ها در فضای کوچک، استفاده از آب کلردار و کمبود اکسیژن، سبب کم شدن عمر ماهیها می‌شود.

مهدی زاده بیان کرد: تولید ماهی قرمز در استخرهای بتنی کوچک صورت می‌گیرد و معمولا تکثیر آنها در اردیبهشت انجام می‌شود. بچه ماهی ها تا شهریور ماه رشد خواهد کرد، طول این نوع ماهی در شهریور به حدود چهار سانت می‌رسد و در بعضی موارد وزن ماهی قرمز تا سه کیلوگرم نیز رشد می‌کند.

مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی بیان کرد: آمار کلی تولید ماهی‌های زینتی استان سالانه حدود 3میلیون و 100هزار قطعه است که از این میزان 600هزار قطعه ماهی قرمز و 2میلیون و 490 هزار عدد را ماهی زینتی تشکیل می‌دهد
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید