شیلات داران بهشت آباد صدور سریعترمجوز برای مزارع خود را خواستارشدند

پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

شیلات داران بهشت آباد صدور سریعترمجوز برای مزارع خود را خواستارشدند
جمعی از شیلات داران منطقه بهشت آباد شهرستان اردل روز چهارشنبه با حضور در استانداری چهارمحال و بختیاری شتاب بخشی به صدور مجوزهای مزارع پرورش ماهی را خواستار شدند.
این پرورش دهندگان ماهیان سردابی منطقه بهشت آباد ، طولانی شدن فرآیند صدور مجوز برای مزارع ، ممانعت مسوولان از بچه ریزی، مرمت و ساخت وساز در مزارع پرورش ماهی این منطقه و تخریب برخی مزارع فاقد مجوز را مهمترین دلیل اجتماع و مطالبه گری خود عنوان کردند .
یکی نفر از شیلات داران حاضر در این اجتماع به گزارشگر ایرنا اظهار داشت: پرورش دهندگان ماهی در منطقه بهشت اباد از سال 85 تاکنون در انتظار دریافت مجوز برای فعالیتهای شیلاتی هستند
قربان عالیپور در زمینه دلیل فعالیت مزارع پرورش ماهی فاقد مجوز در این منطقه افزود: فعالیت مزارع پرورش ماهی قبل از صدور مجوز براساس توافقی که بین مالکان مزارع پرورش ماهی با فرماندار سابق شهرستان اردل صورت گرفته بود، انجام می گرفت .

وی ادامه داد: برخی از مزارع نیز با وجود نداشتن مجوز، سندی دولتی برای فعالیت داشته و سالهاست درصدد تبدیل آن به مجوزند .

یکی دیگر از این شیلات داران مدعی شد: برای مزارع غیرمجاز دیگر مناطق استان اعلام تخریب، ابلاغ نشده است، اگر تخریب مزارع غیرمجاز، قانونی است این قانون باید برای تمامی مزارع یکسان باشد .

یوسف فتاحی بیان داشت: بسیاری از مالکان این مزارع تا 500 میلیون ریال برای ساخت کارگاه های تولید و پرورش ماهی هزینه کرده اند و این هزینه، بسیاری از آنان را بدهکار کرده است .

وی تعداد مزارع پرورش ماهی فعال درمنطقه بهشت آباد را 60 مزرعه بتنی عنوان و تصریح کرد: بیش از 200 فرصت شغلی بصورت مستقیم از فعالیت این مزارع در بهشت آباد ایجاد شده که درصورت تخریب آنها، خانوارها زیادی از این تخریب، آسیب اقتصادی واجتماعی خواهند دید .

یکی دیگر از این افراد بیان داشت: با اعلام اداره کل دامپزشکی در سال گذشته صاحبان مزارع منطقه بهشت آباد همزمان با دیگر مناطق به پاکسازی مزارع خود برای مقابله با بیماری ویروسی ماهیان سردابی (وی اچ اس) اقدام کردند .

به گزارش ایرنا، ازپاییز سال 92 با شیوع ویروس' وی اچ اس 'در مزارع پرورش ماهی، حدود 80 درصد از مزارع استان با خسارت مواجه شد .

وی افزود:با وجود همکاری پرورش دهندگان بهشت آباد با مسئولان در زمینه پاکسازی مزارع اما مسئولان با آنان همکاری لازم را ندارند.

به گفته شیلات داران منطقه بهشت آباد عدم صدور مجوز برای دیگر فعالیتها نظیر دامداری و گلخانه داری و یا خدمات رسانی به خانوارهای ساکن در این منطقه را از دیگر مشکلات عنوان کردند و افزودند : اگر مسئولان ناگزیر به تخریب مزارع اند دست کم بستر را برای راه اندازی مشاغل جدید فراهم کنند یا خسارات این تخریب را به مالکان مزارع بپردازند .

به گزارش ایرنا، برای مقابله قانونی با افراد متخلف، از 30 فروردین ماه امسال با دستور معاون امنیتی وسیاسی استانداری، هرگونه تعمیر مزارع تخریب شده، بهره برداری از آب و یا بچه ریزی در مزارع غیرمجاز پرورش ماهی چهارمحال وبختیاری ممنوع اعلام شد.

شرکت کنندگان در این اجتماع صنفی، با نگارس نامه ای و تشریح مشکلات خود و ارائه آن به مسوولان استانداری، رسیدگی به مشکلات خود را از مدیریت استان خواستار شدند.

چهارمحال وبختیاری با تولید سالانه 19 هزارتن ماهی قزل آلا رتبه نخست تولید ماهیان سردابی در کشور را دارد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید