ضبط 27 رشته دام غیرمجاز آبزیان در رودسر

جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

ضبط 27 رشته دام غیرمجاز آبزیان در رودسر
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر از جمع‌آوری 27 رشته دام غیرمجاز برای صید آبزیان در این شهرستان خبر داد.
علی درویشی در نشست محیط زیست این شهرستان فرهنگ صحیح استفاده از منابع و مصرف درست را جزء راه‌کارهای کاهش حجم میزان تولید زباله دانست و اظهار کرد: استفاده از پسماندهای قابل بازیافت در طبیعت و تفکیک زباله از مبدأ امری مهم است.
وی با اشاره به فصل مهاجرت آبزیان به رودخانه‌های حوزه استحفاظی رودسر افزود: بهر‌ه‌گیری از ظرفیت اکولوژیکی رودخانه‌ها در بازسازی ذخایر آبزیان و تکثیر طبیعی و تسهیل در مهاجرت تاثیرگذار است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر از جمع‌آوری دام‌های صیادی غیرمجاز و دام‌دول «دام تله‌ای» در این شهرستان خبر داد و گفت: جمع‌آوری این دام‌ها از 27 فروردین ماه امسال اقدام شده است.

وی ضبط 15 رشته دام زیرآبی و 12 حلقه دام تله‌ای را از اقدام‌ها عنوان کرد و ادامه داد: این دام‌ها به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انتقال داده و آبزیانی که گرفتار آنها شده بودند، آزاد شدند.

درویشی از دستگیری دو نفر از متخلفان صید در محل جرم خبر داد و گفت: سه نفر از صیادان غیرمجاز منطقه نیز به دلیل تمرد و درگیری با مأموران محیط زیست در حین انجام وظیفه به محاکم قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه رودسر دارای هشت رشته رودخانه دائمی است، تصریح کرد: این رودخانه‌ها به دلیل شرایط اکولوژیکی و جغرافیایی محل مهاجرت ماهی آزاد، انواع ماهیان خاویاری و استخوانی و ... است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر، رودخانه‌های کیارود در منطقه هفتاد‌ و‌ دو تن، صیدرمحله، ناصرسرا، گیشاکجان، رودخانه شلمانرود در منطقه لله‌رود جنب کشتارگاه سنتی قدیم، رودخانه شیرارود منطقه دوآب «آبکنار» مورد پایش قرار گرفتند
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید