احداث بازار الگویی ماهی در انزلی

یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

احداث بازار الگویی ماهی در انزلی
مدیر کل شیلات گیلان از پیگیری احداث بازار الگویی عرضه ماهی در انزلی خبر داد.
اسحاق شعبانی در انزلی با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری بازارهای قدیمی در دست اجرا است، اظهار کرد: بازار الگویی عرضه ماهی در بندرانزلی در دست اقدام است.
وی احداث بازار الگویی را در کمک به سلامت مردم تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: در انزلی 6 هزار متر زمین در اختیار انجمن صنفی ماهی‌فروشان قرار داده شده و کار اجرایی آن آغاز نشده است.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه احداث بازار الگویی انزلی در دست پیگیری است، گفت: بازار الگویی یکی از حلقه‌های تولید ماهی است و شیلات تلاش دارد بازار را از نظر عرضه ساماندهی کند.

وی بازار الگویی بین رشت و خمام را بزرگ‌ترین مرکز عرضه ماهی در کشور عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم چنین بازارهایی در دیگر نقاط استان ایجاد کنیم.

شعبانی در ادامه به افتتاح پروژه‌های دهه فجر شیلات گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در دهه فجر امسال 10 طرح شیلاتی با اعتبار بالغ بر 10 هزار و 630 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه افتتاح طرح‌های مذکور برای 18 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرد، یادآور شد: این طرح‌های شیلاتی در رشت، آستانه‌اشرفیه، ماسال، فومن، شفت، رودسر و املش به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل شیلات گیلان طرح‌های شیلاتی را در زمینه فعالیت پرورش ماهیان سردابی و خاویاری عنوان کرد و متذکر شد: توسعه آبزی‌پروری به ویژه در بخش ماهیان خاویاری از برنامه‌های مهم شیلات است.

وی مهم‌ترین مرکز پرورش ماهی خاویاری گیلان را در منطقه قروق تالش ذکر کرد و یادآور شد: به دلیل کاهش ذخایر خاویاری سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در ایجاد مراکز تولید ماهیان خاویاری مهم است و از این موقعیت حمایت می‌کنیم
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید