تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات آبزی پروری به زنجان اختصاص یافت

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات آبزی پروری به زنجان اختصاص یافت
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات آبزی پروری در راستای تجهیز مزارع به این استان اختصاص یافت.
محمود صیادبورانی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی جهت خرید تجهیزات مزارع آبزی پروری بر اساس درخواست متقاضیان، ظرفیت اسمی مزرعه و تایید کارشناسان شیلات و آبزیان استان زنجان انجام می شود.
وی یادآورشد: در سال های اخیر 95 درصد از مزارع پرورش انواع آبزیان استان زنجان، مجهز به پمپ های هواده شده اند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تجهیز مزارع به پمپ های هواده موجب شده، استفاده از آب تازه ورودی به ازای هر تن تولید از 10 لیتر در ثانیه به یک لیتر در ثانیه کاهش یابد
صیادبورانی خاطرنشان کرد: با کاهش آب تازه ورودی به استخرهای پرورش آبزیان، طول دوره پرورش از هشت ماه به شش ماه کاهش، درصد بازماندگی ماهی نیز از 90 درصد به 97 درصد ارتقا و به ازای یک کیلو و 100 گرم غذایی که در اختیار ماهی قرار می گیرد یک کیلو گوشت تولید می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، وزن برداشت ماهی در سال های گذشته را 550 گرم و در زمان حاضر به طور متوسط 900 گرم ذکر کرد.

صیادبورانی افزود: با توجه به اینکه در سال آبی جاری، نزولات آسمانی کاهش یافته است، در راستای مدیریت بهتر و ارتقای تولید، استفاده از انواع تجهیزات از قبیل پمپ های برگشت آب، فیلترهای مکانیکی و بیولوژیک، انواع پمپ های هواده و ژنراتور، متناسب با ظرفیت های مختلف مزارع در دستور کار شیلات استان زنجان قرار دارد.

وی ادامه داد: تسهیلات مورد نیاز همه متقاضیان آبزی پروری از طریق بانک های عامل پرداخت می شود و این افراد می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های این استان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، حدود 500 استخر پرورش انواع آبزیان در استان زنجان وجود دارد که در زمان حاضر اولین تولید کننده انواع آبزیان شهرستان ماهنشان و دومین شهرستان تولید کننده زنجان است.

گفتنی است فعالیت اقتصادی پرورش انواع آبزیان سرد آب و گرم آبی در همه شهرستان های این استان وجود دارد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید