افزایش تعداد متقاضیان مجوز آبزی‌پروری در استان زنجان

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

افزایش تعداد متقاضیان مجوز آبزی‌پروری در استان زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در سال جاری تعداد متقاضیان مجوز آبزی‌پروری در استان زنجان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است
محمود صیاد بورانی در زنجان اظهار داشت: در سال جاری تعداد مجوزهای صادر شده در زمینه آبزی‌پروری در استان زنجان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و این نشان‌دهنده افزایش تعداد علاقمندان به آبزی‌پروری در استان است.
وی تصریح کرد: در سال جاری هزینه سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری در استان زنجان را کاهش داده‌ایم که این موضوع یکی از دلایل افزایش متقاضیان در این زمینه محسوب می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه قیمت تمام شده محصولات آبزی در زنجان نسبت به سال گذشته رشد بسیار کمی داشته است، افزود: ساعت کاری آبزی‌پروری نسبت به سایر محصولات کشاورزی بسیار اندک است که این موضوع نیز از دیگر دلایل افزایش متقاضیان آبزی‌پروری در استان محسوب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نهاده‌هایی همچون غذا و بچه‌ماهی در آبزی‌پروری بدون یارانه دولتی خریداری می‌شوند که این امر سبب می‌شود قیمت فروش محصول تولیدی توسط بازار تعیین شود.

بورانی ادامه داد: از آنجایی که قیمت محصولات آبزی در بازار را تقاضا تعیین می‌کند گاها دامنه سود در این حرفه نسبت به سایر محصولات کشاورزی بالاتر می‌رود که این موضوع نیز دلیل دیگر گرایش افراد به سمت آبزی‌پروری در زنجان محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: اراضی درجه سه و چهار کشاورزی در استان زنجان برای آبزی‌پروری معرفی می‌شوند و اطراف رودخانه‌ها به ویژه رودخانه قزل‌اوزن شرایط مساعدی را فراهم می‌کند تا افراد بسیاری به سمت آبزی‌پروری روی آورند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از عوامل دیگر افزایش تعداد مجوزهای صادر شده در زمینه آبزی‌پروری در زنجان را تعامل بهتر با دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد پرورش انواع آبزیان دانست.

این مسئول در ادامه به شرایط صدور مجوز آبزی‌پروری در استان زنجان اشاره و اظهار کرد: در این راستا معرفی زمین به همراه سند مالکیت یا نسق زراعی ضروری است.

بورانی تصریح کرد: متقاضیان پرورش انواع آبزیان در استان زنجان همچنین باید پروانه بهره‌برداری از منبع آبی در زمین معرفی شده را ارائه کرده و پروانه بهره‌برداری نیز به نام خود متقاضی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با معرفی زمین و پروانه‌بهره‌برداری آب با شرایط مذکور در راستای اخذ مجوز آبزی‌پروری مابقی موارد همچون 6 مورد استعلام در اسرع وقت انجام می‌گیرد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید