دست واسطه گران از بازارآبزیان بندرعباس کوتاه می شود

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

دست واسطه گران از بازارآبزیان بندرعباس کوتاه می شود
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: با راه اندازی مرکز عرضه مستقیم آبزیان در بندرعباس دست واسطه گران از بازارآبزیان این شهرستان کوتاه می شود.
سید پرویز محبی اظهار کرد: بسترهای مناسب برای ایجاد این مرکز با همکاری شهرداری بندرعباس و دیگر دستگاههای اجرایی فراهم شده است.
مدیرکل شیلات هرمزگان پیش بینی کرد در صورت محقق شدن این مهم، قیمت عرضه آبزیان در بندرعباس تا 30 درصد کاهش یابد.
محبی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سهم پروتئین دریایی در سبد غذایی خانوارها و همچنین تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر کاهش قیمت آبزیان، این اداره کل قصد دارد در ضلع جنوبی ساختمان اداره کل شیلات هرمزگان مرکز عرضه مستقیم آبزیان راه اندازی کند.

این مقام مسوول گفت: دراین راستا و بمنظور هماهنگی هر چه بیشتر، جلسه های خوبی نیز با شهرداری بندرعباس و دیگر دستگاه های ذی ربط برای صدور مجوزهای لازم داشته ایم که به زودی مردم نتیجه آن را با راه اندازی مرکزعرضه مستقیم آبزیان مشاهده خواهند کرد.

مدیر کل شیلات هرمزگان یادآورشد: در این مرکز انواع آبزیان شامل ماهی، میگو، آبزیان تازه، آبزیان منجمد، انواع کنسرو و همچنین دیگر فروارده های شیلاتی با 30درصد زیر قیمت بازار توزیع می گردد.

همه ساله در چنین ایامی و به خصوص تعطیلات نوروزی میلیون ها مسافر و گردشگر وارد هرمزگان و شهربندرعباس می شوند که حداقل دو وعده غذای خود را با خرید از بازار ماهی فروشان (پشت شهر) بندرعباس اختصاص می دهند.

سال گذشته در چنین ایامی استاندار هرمزگان ضمن بازدید از بازارعرضه آبزیان در بندرعباس قیمت ماهی و دیگر آّبزیان را بسیار بالا توصیف کرد و خواستار تجدید نظر دراین زمینه و همچنین ارائه طرح هایی برای کاهش قیمت شد.

به گزارش ایرنا جاسم جادری در خصوص قیمت آبزیان در هرمزگان، بیان داشت: قیمت آبزیان دراین استان با وجود اینکه از مراکز صیادی محسوب می شود نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر است که برای رفع این مشکل بایستی برنامه هایی همچون عرضه مستقیم آبزیان از سوی شیلات اجرایی شود تا مردم دغدغه ای در زمینه افزایش قیمت ها نداشته باشند.

اداره کل شیلات هرمزگان در ایام تعطیلات نوروزی پارسال با راه اندازی چند مرکزموقت در شهر بندرعباس اقدام به عرضه انواع ماهی تازه و منجمد با قیمت زیر بازار ماهی فروشان کرد که با استقبال بسیار خوب شهروندان و مهمانان نوروزی مواجه شد.

عملکرد خوب شیلات هرمزگان در خصوص عرضه مستقیم 650تن انواع ماهی تازه و منجمد وهمچنین صدها قوطی کنسروتن ماهی(با قیمت تمام شده کارخانه) ضمن جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها دراین ایام، کاهش 25تا45درصدی قیمت ها را نیز در بازار ماهی فروشان بندرعباس به همراه داشت.

طبق اطلاعات منتشره شیلات ایران نزدیک به 37 درصد صید کشور با 180 هزارتن مربوط به هرمزگان است که اضافه بر صید آبزیان از لحاظ تعداد صیادان نیز رتبه اول کشوررا دارد.

'هرمزگان با 30 هزار صیاد و22 بندر صیادی که طی چند سال گذشته تاکنون10 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده سالانه 180هزارتن انواع آبزیان از آبهای داخلی و بین المللی صید می کند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید