امکانات لازم برای برخورد با صیادان متخلف نداریم

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

امکانات لازم برای برخورد با صیادان متخلف نداریم
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: این اداره کل ابزار وامکانات مقابله با صیادان متخلف درهمه اوقات بویژه هوای توفانی ندارد و کمک بیشتر همه دستگاه های اجرایی، قضایی، سپاه و بسیج در این زمینه نیاز است
حسین بهمنیاری در نشست با فرماندار دیرDayyer افزود: شیلات استان بوشهر با امکانات محدودی که داشته تاکنون برخورد جدی با صیادان متخلف در دریا انجام داده است و این روش را تا آخر ادامه خواهد داد.
وی اضافه کرد:برای اینکه بتوانیم برخورد شدیدتری با صیادان متخلف داشته باشیم عزم ملی وابزار وامکانات لازم نیاز است که دراین ارتباط پایگاه حفاظت آبزیان دریایی دیر و خورخان از این هفته وارد عملیات جدیدی خواهند شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر درارتباط با نصب سیستم آنلاین روی شناورهای صیادی اظهارکرد: این برنامه طراحی شده و از سال آینده روی همه شناورهای صیادی نصب و بر خروج و ورود و محل صید نظارت دارد.

فرماندار دیر نیز در این نشست گفت: برخورد با متخلفان شیوه غیرقانونی صید ترال(کف روب) عزم ملی نیاز دارد تا فضای تخلف برای آنان ناامن شود.

حمزه اعتماد افزود: یکی از مشکلات صیادان زحمتکش شهرستان دیر صید غیرقانونی ترال توسط برخی صیادان متخلف از شهرستان های دیگر استان در صیدگاه های این شهرستان است که باعث تخریب صیدگاه ها، زیستگاه های آبزیان و کاهش منابع و ذخایر آبزی در این منطقه شده است.

وی ادامه داد: صیادان متخلف در دریا تهدیدی برای آبزیان دریایی و باعث نابودی ادوات صیادان می شوند و آنان انتظار دارند که مسوولان برای برخورد با آنان اقدام جدی داشته باشند.

فرمانداردیر افزود: شیلات استان باید با به کارگیری امکانات و ابزارهای قانونی با متخلفان در دریا برخورد جدی داشته باشد تا فضا برای متخلفان ناامن شود و این کار را ادامه ندهند.

رییس شیلات شهرستان دیر گفت: سال گذشته توانستیم با برخورد با صیادان متخلف که بیشتر از اسکله بندر بوشهر خروج می کنند، سه مجوز شناور آنان را باطل کنیم.

عقیل امینی افزود: این صیادان متخلف خارج از محدوده صید، وارد آب های بندردیر می شوند و اقدام به صید غیرقانونی می کنند که باعث تخریب زیستگاه ها و نابودی ادوات صیادی می شود.

وی اضافه کرد: این شناورها مجهز به تورهای ترال(کف روب) هستند که شیوه غیرقانونی و مخرب است و گاهی درهنگام هوای توفانی ودور از چشم صیادان به دریا می روند و به صید می پردازند.

بندردیر(Dayyer) که گفته شده بزرگ ترین بندرصیادی درجنوب کشور است در 180 کیلومتری جنوب شهربوشهرواقع است و زیستگاه مطاف (motaf) دراین بندر انواع آبزیان دریایی ماهی و میگو را دارد.

صیادان بندر دیر تاکنون در اعتراض به انجام روش ممنوعه صید ترال توسط صیادان متخلف غیر بومی این منطقه در صیدگاه های این شهرستان چندین بار تجمع کرده اند و خواستار برخورد قاطع مسوولان ذیربط با این صیادان متخلف و جلوگیری از صید محرب ترال شده اند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید