تسهیلات ویژه برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی در همدان

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
تسهیلات ویژه برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی در همدان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان همدان گفت: به منظور ایجاد فرصت شغلی، تسهیلات ویژه به پرورش دهندگان ماهیان زینتی در این استان پرداخت می شود.
علی دولو اظهارکرد: طرح پرورش ماهیان زینتی به دلیل ظرفیت های موجود یکی از سودآور ترین بخش های مشاغل خانگی است که تولید مولد و اقتصادی را برای افراد به همراه دارد.
وی افزود: پرورش ماهیان زینتی یک فرصت شغل مناسب برای زنان خانه دار است تا با هزینه های اندک، شغلی سودآور در محل زندگی خود ایجاد کنند.
وی گفت: هم اکنون 40 واحد پرورش ماهی زینتی در استان همدان فعال است که 32 واحد آنها خانگی است و تسهیلات ویژه برای ایجاد این طرح ها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تولید ماهی زینتی 30 تا 40 درصد سودآوری دارد تصریح کرد: در بحث مشاغل خانگی بسته به ظرفیت تولید از 50 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به تولید کنندگان پرداخت می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: برای ترغیب افراد به تولید در این بخش طرح آموزشی تولید و پرورش ماهیان زینتی در استان همدان اجرا شده و تا کنون دو هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است.

وی امکان تولید ماهیان زینتی در فضای محدود حتی آپارتمان را یکی از مزیت های این شغل دانست و گفت: اشتغال در این حوزه برای افراد دانشجو و زنان خانه دار بسیار سودمند و به صرفه است.

دولو اظهار کرد: افزایش تولید و توسعه آبزی پروری از اهداف بخش شیلات است که برای رسیدن به این اهداف راه اندازی واحدهای جدید و افزایش تولید در واحدهای موجود در دستور کار این بخش قراردارد بطوری که در هفته دولت پنج واحد جدید تولید ماهی در استان افتتاح شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان با اشاره به آموزش در بخش شیلات تصریح کرد: آموزش های این بخش شامل آموزش متقاضیان، آبزی پروران و آموزش طبخ آبزیان به گروه های مختلف است که کلاس ها به صورت رایگان و با تدریس کارشناسان مجرب در تمام نقاط استان برگزار می شود.

استان همدان رتبه 10 تولید ماهی در کشور را دارد و در سالجاری سه و نیم میلیون تن ماهی زینتی در استان همدان تولید شده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید