دعوت شيلات هرمزگان از سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

دعوت شيلات هرمزگان از سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي
مدیرکل شیلات هرمزگان با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های شیلاتی بسیار زود بازده‌تر از بسیاری بخش‌ها است و می‌توان با سرمایه‌گذاری کمتری به نتیجه مطلوب‌تری در کوتاه‌ترین زمان رسید.
سید پرویز محبی با بیان اینکه استان هرمزگان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه تجارت، شیلات، صنایع و حمل و نقل برخوردار است ، اظهار داشت : در این میان فعالیت‌های شیلاتی در استان هرمزگان با وجود سهم بیشتر خود کمتر به چشم آمده است.
وی با اشاره به اینکه می‌توان استان هرمزگان را پر ظرفیت‌ترین استان شیلاتی کشور نامید، گفت: استان هرمزگان هم از حیث ظرفیت‌های شیلاتی طبیعی مانند ذخایر ارزشمند آبزیان و همچنین فعالیت‌های شیلاتی بدون شک جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص می‌دهد.
مدیرکل شیلات استان هرمزگان برخورداری از رتبه اول صید آبزیان، رتبه اول تولید لارو میگو ، رتبه اول صادرات آبزیان در کشور، اولین مرکز بازسازی ذخایر آبزیان جنوب کشور(مرکز کلاهی)، اولین مزرعه پرورش کروکودیل ، اولین تولیدکننده میگوی مولد کشور، وجود اولین کارخانه تن ماهی در بندرعباس، تجمع اولین‌های فعالیت شیلاتی و ... را تنها بخش از توانمندی‌های شیلاتی استان هرمزگان خواند.
محبی وجود اولین کارخانه کنسرو تن ماهی درکشور، اولین طرح نمونه پرورش ماهی در قفس ، بیشترین و بالاترین رقم‌های رهاسازی میگو و ساخت زیستگاه‌های مصنوعی جهت بازسازی ذخایر آبزیان در دریا، رتبه اول ارزآوری از طریق صادرات آبزیان، رکورددار میزان تولید میگو در هکتار، ارزآوری غیرنفتی، توانایی تولید دو کراپ میگو در طول سال، برزگترین جامعه صیادی و ... را بخش دیگری از توانایی‌های منحصر بفرد در شیلات هرمزگان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه شیلات در استان هرمزگان با ایجاد اشتغال برای نزدیک به 45 هزار نفر تنها به صورت مستقیم در بخش‌های آبزی‌پروری، صیادی و فراورده‌های شیلاتی بخش مهمی از نگرانی‌های شغلی را برطرف کرده است ، گفت: بیش از 150 هزار نفر، حدود یک سوم جمعیت استان از این طریق ارتزاق می‌کنند که بیانگر اهمیت حفظ، پایداری و توسعه مشاغل و فعالیت‌های شیلاتی است.
محبی ادامه داد : در این میان می‌توان به عنوان مثال از صنعت تکثیر و پرورش میگو به عنوان بخشی از فعالیت‌های آبزی‌پروری قابل انجام در استان یاد کرد که تنها در همین مورد بیش از 6 هزار هکتار مزارع با زیرساخت آماده در استان وجود دارد و تنها 1400 هکتار از آن به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر امکان ایجاد اشتغال با ظرفیت بیش از 3 هزار نفر وجود دارد.
مدیر کل شیلات استان هرمزگان توسعه استان را در گرو بهره وری مناسب از ظرفیت بالای استان در تبدیل شدن استان به قطب شیلاتی و همچنین سرمایه گذاری در این بخش دانست.
محبی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد تا در بخش‌های بسیار سودآور همچون صید فانوس ماهیان، صید در آبهای دور و کمتر بهره‌برداری شده، پروش آبزیان از قبیل جلبک، میگو و...، ورود پیدا کنند
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید