طرح زیباسازی خور شیلات بندرعباس امسال به پایان می رسد

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

طرح زیباسازی خور شیلات بندرعباس امسال به پایان می رسد
معاون عمرانی شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به پیشرفت 98 درصدی طرح مناسب سازی و زیباسازی خور شیلات بندرعباس، این طرح امسال به پایان می رسد.
عبدالرضا بهادر اظهار داشت: اعتبار اجرای این طرح 140 میلیارد ریال است که تاکنون عملیات عمرانی، پیاده روسازی و نصب ایستگاه های پمپاژ آن پایان یافته است.
وی خاطرنشان شد: عملیاتی اجرایی این طرح نیمه نخست سال 91 آغاز شد و قرار بود در مدت شش ماه به بهره برداری برسد که به دلیل تغییر نوع اجرای عملیات و افزایش حجم عملیات مناسب سازی ، زمان بهره برداری از آن تغییر یافته است.
معاون عمرانی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: ایجاد فضای سبز و فضای تجاری از برنامه های آینده ای است که در خور شیلات بندرعباس با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

بهادر با اشاره به برنامه های شهرداری برای ساماندهی خورها، ابراز داشت: با اجرای طرح ساماندهی خورها علاوه برتامین رفاه، آسایش و امنیت شهروندان، منظر زیبای شهری نیز ایجاد و صنعت گردشگری رونق می یابد که این گامی موثر در توسعه شهر بندرعباس خواهد بود.

خور یا شاخابه مناطقی هستند که از پیشرفتگی آب دریا در خشکی در اثر جزر و مد ایجاد می شود .

خورها به عنوان یک منظر زیبای شهری دارای محیطی مطلوب و ظرفیتی مناسب می باشند، اما در بندرعباس خورها با آلودگی های متعدد و آزار دهنده مشکلات زیادی برای اهالی شهر ایجاد نموده اند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید