پرورش ميگو نيازمند استفاده از آخرين فناوری هاست

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

پرورش ميگو نيازمند استفاده از آخرين فناوری هاست
وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش دهندگان میگو بايد از آخرين فناوری ها در اين زمينه استفاده كنند
محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح های بخش كشاورزی و شیلات استان هرمزگان با بیان اینكه هرمزگان دومین استانی است که از لحاظ تولید میگو موقعیت مناسبی دارد، عنوان كرد: تولید میگو اشتغالزایی مناسب و ارزش افزوده بالایی دارد و هر سال نیز بر وسعت مزارع زیر کشت آن در هرمزگان اضافه می شود.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در این زمینه در بازارهای بین المللی رقابت كنیم، تولیدکننده ها باید با دنیا در ارتباط باشند و همچنین با آخرین فناوری ها و دستاوردها در زمینه مبارزه با بیماری ها آشنا شوند زیرا این امر موجب رشد و ارتقای هر چه بیشتر پرورش دهندگان میگو می شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مسائل مربوط به عملیات فرآوری، تولید خوراک دام، تکثیر و پرورش در مجتمع های استان هرمزگان حلقه های مفقوده ای وجود دارد که نیاز است برای حمایت و پشتیبانی از تولید هر چه زودتر این واحدها ایجاد شوند.

حجتی خاطرنشان كرد: هرمزگان از چند جهت دارای ظرفیت های خیلی مهمی است که پرورش آبزیان در قفس ازجمله آنهاست.

وی همچنین با اشاره به مسائل و مشكلات مطرح شده توسط كشاورزان شهرستان میناب، اظهار داشت: باید آب مورد نیاز کشاورزان مینابی تامین شود و از مدیران و مسئولان استان هرمزگان می خواهم تا برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند و با شرکت آب منطقه استان به توافقاتی برسند
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید