دریای ایران ظرفیت پرورش یک میلیون تن ماهی در قفس را دارد

چهار‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

دریای ایران ظرفیت پرورش یک میلیون تن ماهی در قفس را دارد
مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور گفت: دریای شمال و جنوب کشور ظرفیت پرورش تولید یک میلیون تن ماهی در قفس را دارد.
یدالله شمائلی در حاشیه بازدید دو وزیر و معاون حقوقی رئیس جمهور از بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس دریای خزر در گفتگو با خبرنگاران در نوشهر افزود: برآورده ها و مطالعات نشان می دهد که این میزان ظرفیت با تولید کل گوشت قرمز در کشور برابری می کند. وی با بیان اینکه خداوند ظرفیتها و پتانسیل زیادی به ایران داده است گفتک وجود سه هزار کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب می تواند بخش عمده ای مواد غذایی کشور را تامین کند.
وی با اشاره به اینکه در کشور با کاهش منابع آب شیرین مواجه است گفت: چاره ای نداریم از روشهای جدید و راهی که دنیا رفته است تبعیت کنیم.
شمائلی گفت: طبق برنامه ۱۰ ساله تا افق ۱۴۰۴ حدود ۸۰ هزار تن پرورش آبزیان باید داشته باشیم که ۶۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس و ۲۰ هزار تن پرورش ماهیان خاویاری و میگو در جنوب و شمال خواست.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه اولین سایت پرورش ماهی در قفس در سایت نوشهر شروع شده است گفت: امیدواریم با حمایتهای مسئولان، این طرح سریع توسعه یابد.

وی گفت: بعد از تعطیلات، تیمی به خارج سفر می کند تا تعداد قابل توجهی قفس پرورش ماهی از نروژ، چین و ترکیه وارد کنیم و این قفس های در سواحل شمالی و جنوبی مستقر می شود.

شمائلی ادامه داد: هرچه مسئولان حمایت کنند، نسبت به استقرار قفس ها اقدام می کنیم و با پشتیبانی که از سوی مسئولان صورت می گیرد، امیدواریم تا تابستان تعداد قابل توجهی قفس در استان مازندران ایجاد کنیم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: برنامه این است که در پنج تا شش نقطه از دریای مازندران و سه نقطه در سواحل جنوب، همچنین پشت سدهایی که مصرف آب کشاورزی دارند، قفس ها را مستقر کنیم.

وی یادآور شد: برنامه این است که در سال جاری پنج تا شش هزار تن پرورش ماهی در قفس در شمال و جنوب انجام دهیم.

شمائلی از سایت نوشهر به عنوان سایت الگویی در زمینه پرورش ماهی در قفس در دریای خزر یاد کرد و گفت: در این سایت، بیش از چهار میلیارد تومان برای خرید قفس، بچه ماهی، پشتیبانی و مونتاژ قفس هزینه شده است.

وی از طرح پرورش ماهی در قفس به عنوان نماد بارزی از اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: این طرح در تولید، اشتغالزایی و رونق اقتصادی کمک می کند
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید