تولید دو میلیون و 900 هزار قطعه ماهی زینتی در گلستان

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

تولید دو میلیون و 900 هزار قطعه ماهی زینتی در گلستان
مدیرکل شیلات گلستان از تولید حدود دو میلیون و 900هزار قطعه انواع ماهیان زینتی طی امسال در استان خبر داد و گفت: بخشی از تولیدات به کشورهای همسایه صادر می‌شود.
سیدجواد قدس‌علوی اظهار کرد: 12 کارگاه تولید انواع ماهیان زینتی در استان وجود دارد و به ازای هر 100 هزار قطعه برای یک نفر بطور مستقیم و برای دو نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
وی در ادامه افزود: پارسال، دو میلیون و 700 هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شد.
به گفته‌ی مدیرکل شیلات گلستان، 25 درصد این رقم پاسخگوی نیاز هم‌استانی‌ها بوده و بقیه به کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه صادر می‌شود
قدس‌علوی، سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی ماهیان زینتی را مقرون به صرفه دانست و گفت: بازگشت سرمایه در یک دوره 2 تا 3 ساله است و درآمدزایی خوبی نیز دارد.
وی ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی به‌عنوان یک شغل خانگی نیز محسوب می‌شود و در یک محیط کوچک در سطحی حدود 30 مترمربع امکانپذیر است و خانوارهای گلستانی با کمک موسسه‌های اعتباری می‌توانند از تسهیلات بانکی خوبی در این زمینه برخوردار شوند.
مدیرکل شیلات گلستان یادآور شد: داشتن یک آکواریوم با ماهیان زینتی در محیط خانه تأثیر بسزایی بر جسم و روان انسان می‌گذارد و تماشای جنب‌وجوش ماهی‌ها می‌تواند اثر مطلوبی بر تقویت ذهن، آرامش اعصاب و کاهش استرس در زندگی پر تنش کنونی داشته باشد.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید