تولید 2659 تن ماهی سردآبی در قزوین

چهار‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

تولید 2659 تن ماهی سردآبی در قزوین
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری 2هزار و 659 تن ماهی سردآبی در استخرهای پرورش ماهی این استان تولید شد.
سیمین شکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در سال جاری 2 هزار و 659 تن ماهی سردآبی در استخرهای پرورش ماهی این استان تولید شد.
وی افزود: این میزان ماهی در 161 واحد فعال پرورش ماهی سرد آبی تولید شده است.
به گفته مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حال حاضر در این استان 25 کیلوگرم ماهی سردآبی در متر مربع در سطح مزارع منفرد تولید می‌کند
شکری با اشاره به اینکه امروزه افزایش جمعیت و نیاز به غذا در کنار اهمیت حفاظت از جمعیت آبزیان در منابع آب‌های طبیعی، آبزی‌پروری مدرن را در جهان ضروری ساخته خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت در تأمین آب و همچنین نیاز به اقتصادی کردن تولید ماهی و بهره‌برداری بهینه از آب موجود در استخرها افزایش تولید در واحد سطح اهمیت زیادی دارد.

این مسئول پرورش ماهی در آب‌های داخلی را راهی مناسب برای تولید پروتئین مرغوب و ایجاد اشتغال دانست.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به ظرفیت و بستر مناسب این استان برای پرورش آبزیان اشاره کرد و گفت: تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان قزوین موقعیت مناسبی را برای پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و سایر گونه‌ها فراهم کرده است.

شکری تأکید کرد: توسعه پرورش ماهی در آب‌های داخلی علاوه بر تولید پروتئین مرغوب می‌تواند با ایجاد اشتغال و درآمد در توسعه اقتصادی منطقه نقش مؤثری را داشته باشد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید