عملیات اجرایی بازار ماهی‌فروشان دیلم سال آینده آغاز می‌شود

چهار‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۲ بازدید

عملیات اجرایی بازار ماهی‌فروشان دیلم سال آینده آغاز می‌شود
معاون فرماندار دیلم گفت: عملیات اجرایی بازار ماهی‌فروشان دیلم در سال آینده آغاز می‌شود
کریم علی حسنی درنشستی که با موضوع هماهنگی و ساماندهی بازار ماهی فروشان با محوریت کمیته سلامت شهرستان انجام شد ضمن تاکید برمصرف حداقل هفته‌ای یک‌بار ماهی و محصولات دریایی اظهار داشت: ماهی و آبزیان دریایی از غذاهای سالم به شمار می‌آیند.
علی حسنی عنوان کرد:همه ماهی فروشان درسطح شهر باید شناسایی وطی نشستی با محوریت دامپزشکی ساماندهی شوند.
با ساماندهی و هدایت ماهی فروشان در گوشه گوشه شهر به بازار ماهی فروشان هم این صنف درجای خود قرار می‌گیرد و هم کاری زیبنده در شهر انجام خواهد شد.
معاون سیاسی فرماندار دیلم با بیان اینکه عملیات اجرایی بازار ماهی فروشان دیلم در سال آینده آغاز می‌شود، بیان کرد: مغازه فقط به متقاضیانی که در بازار فعلی فعالیت دارند تعلق خواهد گرفت.

علی حسنی گفت: رنگ‌آمیزی، زهکشی کانال‌های دفع پسماند فاضلاب و میزهای مخصوص شستشوی ماهی، و سرویس‌های بهداشتی بازار باید ترمیم و آماده برای این ایام پایانی سال شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری دیلم نیز گفت: برای ساماندهی بازار ماهی‌فروشان دیلم می‌توان دو راهکار که شامل کوتاه مدت و بلند مدت می‌شود ارائه داد و با توجه به نیاز این صنف در اراضی ساحلی ساخت بازارچه ماهی فروشان با تمام امکانات و متناسب ساخته خواهد شد و اما با وجود نزدیکی به ایام نوروز بر روی راهکار کوتاه مدت با هدف مناسب‌سازی این بازار متمرکز خواهیم کرد.

محمد طاهری اظهارداشت: ساخت این بازار در جوار ساحل تاثیر در فروش، سلامت صید و تازگی ماهی دارد و باعث عدم سردرگمی مسافران و همشهریان خواهد شد ضمن اینکه نقشه بازار جدید با تمام آیتم‌ها و برگرفته ازاصول بهداشتی، برای طرح بلند مدت با کمک بخش خصوصی اجرا می‌شود.

شهردار بندر دیلم نیز در این نشست گفت: در طرح جامع اراضی ساحلی بازار ماهی فروشان دیده شده و با سرمایه‌گذاران مذاکراتی صورت گرفته که با توجه به حجم پروژه‌ها، این پرو‍ژه به سال آینده موکول می‌شود.
منبع: منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید