صید ماهیان مولد در رودخانه سفید رود از ۱۵ اسفند ماه آغاز می شود

چهار‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

صید ماهیان مولد در رودخانه سفید رود از ۱۵ اسفند ماه آغاز می شود
عاون فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید بر اهمیت حیات سفید رود برای حفظ و احیای آبزیان ساکن در این رودخانه گفت:صید ماهیان مولد در رودخانه سفیدرود از ۱۵ اسفندماه آغاز می شود.
رضا کحالی در نشست اعضای کمیسیون صید و صیادی شهرستان آستانه اشرفیه که عصر سه شنبه برگزار شد اظهار داشت: با توجه به سیاست های اداره کل شیلات گیلان و رها سازی بچه ماهیان خاویاری در رودخانه های منشعب به دریا، هرساله از ۱۵ اسفند تا ۲۰ فرودین صید ماهیان مولد در رودخانه سفید رود آغاز می شود.
وی افزود: امسال نیز با رعایت موارد زیست محیطی و هماهنگی های به عمل آمده و برای حمایت از صیادان، منطقه صید ماهیان مولد به طول دو کیلومتر از دهنه سر سفیدرود به سمت خارج از منطقه بوجاق تعیین شده که صید در این منطقه انجام می شود.
کحالی با تاکید بر فرهنگ سازی ساکنان اطراف سفیدرود برای حفظ ذخایر دریای خزر از به کاری دو پیمانکار منطقه ای نام برد و گفت: اقدامات لازم برای عقد قرارداد و به کارگیری ۲۰ نفر از صیادان منطقه برای صید ماهیان مولد انجام گرفته است.

در ادامه این نشست رئیس اداره محیط زیست بندر کیاشهر از آمادگی این اداره برای همکاری با نهادها ی ذیر ربط و احیا و بازسازی رودخانه سفیدرود و فراهم شدن زیستگاه تکثیر طبیعی برای ماهیان استخوانی و خاویاری خبر داد.

رامین زراعتی تاکیدکرد: یکی از مشکلات مهم رودخانه سفیدرود برداشت های بی رویه و غیر مجاز از رودخانه در طول سال بوده که باعث برهم زدن زیستگاه تخم ریزی ماهیان استخوانی و غضروفی شده است.

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه نیز به برنامه ریزی و مدیریت در صید ماهیان مولد در سفید رود اشاره کرد وگفت : میزان ماهیان صید ماهیان مولد در سال ۹۳بالغ بر ۲۵هزار قطعه ماهی استخوانی بوده که نسبت به گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

حمید رضا سلیمانی با بیان اینکه میزان تکثیر پرورش ماهیان استخوانی از ۱۱۵میلیون قطعه به ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده است افزود : افزایش تکثیر ماهیان استخوانی حاکی از رویکرد شیلات استان برای حفظ، بازسازی و احیای ذخایر آبزیان دریای خزر است.

وی در پایان تاکید کرد : با توجه به سیاست های اتخاذ شده از سوی این اداره، با صید ۲۳۵تن انواع ماهیان استخوانی در این شهرستان، نسبت به سنوات گذشته با افزایش صید این ماهیان مواجه بوده ایم.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید