کاهش 7 درصدی صید ماهی استخوانی در گیلان

یک‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

کاهش 7 درصدی صید ماهی استخوانی در گیلان
مدیرکل شیلات گیلان گفت: از 20 مهرماه سال گذشته تا امروز 2 هزار و 530 تن انواع ماهی استخوانی در گیلان صید شده که 7 درصد کاهش داشته است.
اسحاق شعبانیدر حاشیه بازدید از وضعیت صید و صیادی این شهرستان اظهار کرد: امروز آخرین روز صید انواع ماهیان استخوانی دریایی بود اما بر اساس مصوبه سازمان شیلات صید ماهیان استخوانی به مدت 10 روز تمدید شده است.
وی با بیان اینکه 25 فروردین‌ماه آخرین روز صید ماهیان استخوانی دریای خزر در گیلان است، تصریح کرد: تمدید دوباره این مدت انجام نمی‌شود.
مدیرکل شیلات گیلان درباره وضعیت صید و صیادی در این استان، تصریح کرد: از 20 مهرماه سال گذشته تا امروز 2 هزار و 530 تن انواع ماهی استخوانی در گیلان صید شده که 7 درصد کاهش داشته است.

وی، تمدید زمان صید را برای جبران کاهش مقدار صید ماهیان استخوانی عنوان کرد و یادآور شد: از مقدار ماهیان صید شده حدود یک‌هزار و 857 تن شامل 73 درصد از نوع ماهی سفید بوده است.

شعبانی، 23 درصد صید ماهی را از نوع کفال و بقیه از دیگر انواع ماهیان عنوان کرد و متذکر شد: در مجموع صید مذکور ماهیان استخوانی برای صیادان 52 میلیارد و 200 میلیون تومان درآمد داشته است.

وی در پایان دلیل کاهش صید ماهیان استخوانی را سرمای زودرس و شرایط نامساعد جوی عنوان کرد و متذکر شد: گیلان دارای حدود چهار هزار و 500 صیاد در 52 تعاونی پره صیادی است
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید