آغاز دوره‌های آموزش رعایت حریم مرزی در شیلات هرمزگان

یک‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۸ بازدید

آغاز دوره‌های آموزش رعایت حریم مرزی در شیلات هرمزگان
مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز دوره‌های آموزش رعایت حریم مرزی توسط اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد.
سیدپرویز محبی در نشستی مرتبط با مسائل آموزشی در اداره کل شیلات هرمزگان اظهار داشت: این دوره آموزشی در راستای توجیح مالکان و فرماندهان شناورهای صیادی و نسبت به رعایت مقررات دریایی و حریم مرزی با مشارکت اداره کل شیلات هرمزگان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران از سی‌ام فروردین‌ماه سال‌ جاری آغاز شده است.
وی جامعه هدف برگزاری این دوره‌های آموزشی که به صورت سالیانه است را تمامی فرماندهان و مالکان شناورهای صیادی لنچ و قایق خواند.
مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی به صورت منظم و سالانه در دستور کار اداره امور صیادان قرار دارد که هر سال در شش ماه اول و دوم سال در حوزه‌های شرق، مرکز و غرب استان قبل از تحویل مجوز صید شناورها برگزار می‌گردد.

در ادامه یادآور می‌شود به‌دلیل وجود همجواری آب‌های جنوب کشور به‌ویژه هرمزگان با آب‌های کشورهای جنوبی خلیج فارس، همواره طی سال ده‌ها مورد ورود شناورهای صیادی که عمدتا به صورت غیرعمد است به آبهای این کشورها وارد می‌شود.

این ورودهای غیرقانونی دو جانبه است، از همین کشورهای ساحلی همواره با برگزاری دوره‌های آموزشی سعی در اطلا‌ع‌رسانی و آموزش حدود مرزی و تعیین آبهای ساحلی، سرزمینی و بین‌المللی برای دریانوردان خود هستند تا از بروز این مشکلات در حد امکان جلوگیری کنند.

در صورت دستگیری دریانوردان و صیادان، این دستگاه دیپلماسی کشور است که باید در راستای آزادی آنها رایزنی‌‌هایی را صورت دهد.

همچنین دریابانی جمهوری اسلامی ایران در این بین با کشوری همانند عمان به‌واسطه روابط حسنه تفاهم‌نامه‌هایی دارد که در صورت بروز مشکلات برای حل و فصل آن نسبت به سایر کشورهای جنوبی خلیج فارس، دغدغه‌های کمتری دارد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید