نخستین جشنواره ماهیگیری در شهر خرم آباد برگزار می شود

یک‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

نخستین جشنواره ماهیگیری در شهر خرم آباد برگزار می شود
مدیر روابط عمومی محیط زیست لرستان از برگزاری نخستین جشنواره ماهیگیری در شهر خرم آباد خبر داد .
محمد هادی رستمی گفت : این جشنواره با همکاری اداره حفاظت محیط زیست لرستان و شرکت فیلمسازی افلاک فیلم خرم و اداره کل شیلات استان لرستان، کمیته ورزش ماهیگیری استان لرستان برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد : در این راستابه مناسبت روز ملی خلیج فارس نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی ارمغان تندرستی در دوبخش مسابقه ماهیگیری ومسابقه آشپزی طبخ آبزیان در تاریخ 10 و11 اردیبهشت ماه 94 در خرم اباد واقع در پارک زیبا کنار همراه با جوایز نفیس و متنوع برگزار می شود.
وی تصریح کرد : علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرایط ثبت نام به آدرس خرم آباد خیابان مطهری روبروی بیمارستان باختر مجتمع تفریحی گردشگری رنگین کمان طبقه دوم فروشگاه شکار و طبیعت کوهسار و یا با شماره تماس 09160502653تماس حاصل فرمایند.

وی گفت : یکی از آسیب هایی که متاسفانه محیط زیست کشورمان با آن روبروست ،هجوم ماهیگیران متخلف به منابع آبی کشور است که هر ساله آسیبهای فراوانی از طرف ماهیگیران متخلف به این سرمایه های ارزشمند وارد می شود.

وی افزود :راه هایی که این متخلفان از طریق صید غیر مجاز وارد می کنند مانند صید باموتور برق ،صید با تورهای سالیک با شماره های کوچک و تورهای سدی و مواد منفجره و......که متاسفانه در بسیاری از موارد انجام میگیرد ،آنهم نه در فصل صید بلکه در فصلهای تخم ریزی ماهیگیران متاسفانه متنوع است.

رستمی گفت : سازمان حفاظت محیط زیست مخالف شکار و صیدنیست و با شکار و صیدی موافق است که بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست باشد که در آن تمامی موارد شکار و صید با رعایت استانداردهای لازم که منابع طبیعی در آن حفظ می شود .

وی افزود :همچنین در زمینه صید سازمان محیط زیست با ارائه دفترچه شکار و پروانه ماهی با تور سالیک شماره 4 مجاز است ،چراکه تور شماره 4 ماهیان کوچک می توانند عبور کنند و نسل آنها ادامه داشته باشد.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید