ممنوعیت صید ماهی در منابع آبی خوزستان

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

ممنوعیت صید ماهی در منابع آبی خوزستان
در آستانه‌ی فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان، اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اطلاعیه‌ای مبنی بر ممنوعیت صید ماهی در همه‌ی منابع آبی استان صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: بدین‌وسیله به اطلاع عموم اهالی استان خوزستان خصوصاً صیادان و فروشندگان ماهی می‌رساند هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی طبق قانون و مقررات حفاظت محیط زیست از 15 اسفندماه تا 15 اردیبهشت‌ماه 94 که مقارن با فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان است در همه‌ی منابع آبی شهرستان اعم از رودخانه، تالاب، دریاچه و آب‌بندهای طبیعی و... ممنوع اعلام می‌شود.
از این‌رو از صیادان محترم استان درخواست می‌شود بمنظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی در فصل ممنوعه از هر گونه فعالیت صید و صیادی خودداری کنند و از اهالی و مردم شریف استان تقاضا دارد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست استان گزارش دهند.
براساس این گزارش، با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و رونق خرید و فروش آبزیان، برخی سودجویان با صید و فروش غیرقانونی جانوران وحشی مانند مار، مارماهی، لاک‌پشت و سمندر علاوه‌بر نابود کردن نسل این‌گونه از جانوران، به‌علت وجود بیماری‌های مشترک انسان و حیوانات، موجبات انتقال بیماری را خصوصاً برای کودکان که علاقه‌ی زیادی به موجودات کوچک آبزی دارند، فراهم می‌کنند. از این‌رو در این خصوص به شهروندان هشدار داده می‌شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید