ممنوعیت دو ماهه صید درآب‌های هرمزگان

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

ممنوعیت دو ماهه صید درآب‌های هرمزگان
طبق مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان، صید هامور ماهیان از اول فروردین94 تا پایان اردیبهشت سال آینده در آب‌های هرمزگان ممنوع است.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار داشت: صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت تا پایان خرداد سال 94 در صیدگاه‌های استان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است. به گفته وی، زمان صید حلوا سفید در آب‌های هرمزگان پس از یک دهه، تغییر پیدا کرده که این نشان از تغییرات آب و هوایی استان و اثرات آن بر زندگی آبزیان است. صید میش ماهی نیز از 15 مرداد تا پایان شهریور 94 ممنوع است.
بارانی با اشاره به ارزش بالای ماهی حلوا سفید و همچنین بازار صادراتی آن گفت: با توجه به تغییرات آب وهوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی به 15فروردین تا پایان اردیبهشت 94 تغییر یافته است. زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید هم تا قبل از این مصوبه، اول اردیبهشت تا پایان خرداد بود که هم‌اکنون به 15فروردین تا پایان اردیبهشت تغییر پیدا کرده است. وی از ممنوعیت صید آبزیان به روش «مشتا» (صیدی که با استفاده از جزر و مد دریا انجام می‌شود) از 16 فروردین تا پایان اردیبهشت به عنوان یکی دیگر از مصوبات کمیته مدیریت صید شیلات این استان نام برد.
منبع:روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید