طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل مازندران بهره برداری رسید

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل مازندران بهره برداری رسید
طرح پرورش ماهی در قفس با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری روز جمعه در سواحل شهرستان نوشهر به بهره برداری رسید
این طرح با حدود 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده و در اجرای آن 16 قفس در فاصله حدود سه کیلومتری محدوده ساحلی واقع در منطقه شریعت آباد نوشهر با ظرفیت حدود 500 تن در سال برای پرورش انواع گونه های آبزی از جمله ماهی آزاد، سفید و خاویاری در نظرگرفته شده است.
مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد که سالانه 55 شرکت تعاونی صیادی پره بیش از هشت هزار تن انواع ماهی استخوانی کفال، سفید و کپور را از این دریا استحصال می کنند.
معاون امور مجلس رییس جمهوری در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح به خبرنگاران گفت: امروز گام های موثری در صنعت آبزی پروری بویژه پرورش ماهی در قفس برداشته شده که بسیار جای خرسندی دارد.
وی با قدردانی از مسوولان نهادهای ذیربط بویژه استاندار مازندران در حمایت همه جانبه و فراهم کردن زیرساخت ها در اجرای این گونه طرح ها در این استان افزود: رویکرد دولت استفاده از دانش بومی و شیوه های نوین برای توسعه زیرساخت ها و افزایش این طرح های تحول زا در کشور است.
معاون امور مجلس رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با انجام فعالیت هایی نظیر آموزش، ترویج و زمینه سازی برای استقبال نیروی انسانی توانمند و خلاق بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افزایش این طرح ها در کشور باشیم.
مدیر عامل موسسه جهاد نصر که مجری اجرای این طرح در مازندران است نیز درباره جزئیات اجرای آن گفت: در سند چشم انداز ظرفیت حدود 400 هزار تنی پرورش ماهی در قفس در آب های ساحلی شمال و جنوب کشور در نظرگرفته شده که این موسسه تلاش می کند حدود 60 هزار تن آن را تولید کند.
وی ادامه داد: تاکنون حدود 26 قفس در پنج نقطه از سواحل مازندران در مناطق کلارآباد، تنکابن، عباس آباد، نوشهر و رامسر اجرا شده است.
بر اساس آمار شیلات مازندران مقدار تولید ماهیان پرورشی در سال 85 در این استان حدود 30 هزار تن بود که این رقم اکنون به حدود 70 هزار تن در سال رسیده است.
در آیین بهره برداری از این طرح شیلانی ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و شماری از مدیران استانی و محلی، معاون پارلمانی رییس جمهوری را همراهی می کردند.
منبع: روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید