اجازه افزایش تلفات آبزیان در بالیقلو را نمی‌دهیم

یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

اجازه افزایش تلفات آبزیان در بالیقلو را نمی‌دهیم
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: با تأکید شهرداری اردبیل اجازه نمی‌دهیم تا بیشتر از این آبزیان رودخانه بالیقلو تلف شده و از بین بروند.
آتشپاد فضیلت ابراهیمی در جریان بازدید از عملیات نجات آبزیان و ماهیان گرفتار در بستر نیمه خشک رودخانه بالیقلوی اردبیل اظهار کرد: در پی قطع حقابه رودخانه بالیقلو به دلایلی نامعلوم از سوی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در چند روز گذشته که موجبات خشک شدن بستر این رودخانه را فراهم کرد، نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری اردبیل با همراهی مسئول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان با به کارگیری خودروهای آبرسانی به منظور نجات حیات ماهی‌ها و سایر آبزیان گرفتار در بستر خشک این رودخانه که به تدریج در حال تلف شدن بودند، به صورت مداوم نسبت به آبرسانی به بخش‌های مورد نیاز رودخانه بالیقلو اقدام کردیم.
وی تصریح کرد: پس از دستور مستقیم شهردار اردبیل مبنی بر ضرورت جلوگیری از افزایش تلفات آبزیان رودخانه بالیقلو، هماهنگی‌های لازم را با کلیه ایستگاه‌های آتش‌نشانی مستقر در شهر جهت آبرسانی به آبزیان این رودخانه انجام دادیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل و با آبرسانی به موقع به بخش‌های در خطر خشکی کامل رودخانه بالیقلو از افزایش تلفات آبزیان این رودخانه جلوگیری کردیم.

ابراهیمی ادامه مأموریت نیروهای آبرسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل تا زمان جاری شدن مجدد آب در بستر رودخانه بالیقلو را خاطر نشان کرد و با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکل قطعی حقابه این رودخانه در روزهای آینده تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تلاش برای نجات جان انسان‌ها و سایر موجودات زنده از وظایف اصلی و تعریف شده نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل است.

شرکت آب منطقه‌ای حقابه بالیقلو را احیا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل نیز اظهار کرد: با گذشت پنج روز از زمان قطعی حقابه رودخانه بالیقلو در پیگیری‌های به عمل آمده از سوی این معاونت با شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تلاش کردیم تا مجدداً شاهد جاری شدن آب در بستر رودخانه بالیقلو باشیم.

سید محمد مدنی بیان کرد: کار هدایت و روان‌سازی آب در بستر رودخانه بالیقلو که رودخانه‌ای درون شهری است، در اختیار شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده که قطعی آب این رودخانه از سوی این شرکت در چند روز اخیر موجبات خشکی بستر رودخانه بالیقلو در بخش‌هایی از این رودخانه را به هر دلیلی فراهم آورده است.

وی حیات طبیعی ماهی‌ها و آبزیان در بستر رودخانه بالیقلو را خاطر نشان کرد و ادامه داد: قطعی حقابه این رودخانه درون شهری علاوه بر تأثیر نامناسبی که می‌تواند بر سیمای عمومی شهر داشته باشد، حیات طبیعی آبزیان را هم با مخاطرات جدی مواجه کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل تأخیر به وجود آمده از سوی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در روان‌سازی مجدد حقابه رودخانه بالیقلو را دلیل اصلی به خطر افتادن حیات آبزیان این رودخانه بیان کرد و گفت: نیروهای خدماتی و آتش‌نشانی شهرداری اردبیل به منظور پیشگیری از تلفات آبزیان و کاستن از آسیب‌های زیست‌محیطی تا زمان جاری شدن مجدد آب در بستر نیمه خشک مانده رودخانه با خودروهای مجهز به تانکر آب نسبت به آبرسانی به آبزیان رودخانه اقدام می‌کنند.

مدنی از هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت آب منطقه‌ای اردبیل جهت جاری‌سازی مجدد آب در بستر رودخانه بالیقلو خبر داد و با بیان اینکه تاکنون هیچ توضیحی در زمینه علت قطعی آب از سوی این شرکت دریافت نکرده‌ایم، افزود: امیدواریم و انتظار داریم که همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با در نظر داشتن اهمیت این موضوع، با مسئولیت‌پذیری بیش از پیش و با اتخاذ تصمیمات جدی از قطعی مجدد آب این رودخانه جلوگیری کنند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید