توليد 200 ميليون قطعه ماهي قرمز و زينتي در کشور

چهار‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

توليد 200 ميليون قطعه ماهي قرمز و زينتي در کشور
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات گفت: امسال حدود 200 میلیون قطعه ماهی زینتی و ماهی قرمز تولید شده است.
حسین عبدالحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) با اشاره به اینکه استان اصفهان مقام نخست را در تولید ماهی زینتی در کشور دارد، افزود: در مجموع 80 میلیون قطعه ماهی قرمز که از خانواده کپورماهیان است در کشور تولید شده است.
وی گفت: با انجام عملیات ژنتیکی و زیباترکردن رنگ و شکل ماهی های قرمز و ایجاد تنوع در آنها شرکت های خصوصی حضور موفقی در بازارهای منطقه ای داشتند بطوری که بسیاری از شرکتها تا یک میلیون دلار هم ماهی قرمز را صادر کردند.
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات افزود: امسال حدود یک میلیون و 150 هزار دلار انواع ماهیان زینتی به بازارهای جهانی صادر شده است.
عبدالحی گفت: ماهی های قرمز در برخی کشورها مثل چین مصرف خوراکی دارد بنابراین ماهی های قرمز پرورشی می توانند به صورت دومنظوره یعنی هم در بخش زینتی و هم در بخش مصرف خوراکی در برنامه صادرات قرار گیرد.
وی درباره احتمال انتقال بیماری از ماهی قرمز افزود: هیچ بیماری مشترکی بین ماهیان زینتی و ماهی قرمز با انسان گزارش نشده است.
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات گفت: گرچه در برخی از گونه های ماهی قرمز بیماری گزارش می شود اما این بیماری مخصوص آبزیان است و قابل انتقال به انسان نیست.
عبدالحی از مردم خواست بعد از مراسم عیدنوروز از رهاسازی ماهی های قرمز به منابع آبی طبیعی خودداری کنند زیرا این ماهی ها به عنوان رقیب غذایی در اکوسیستم هستند و برای گونه های بومی اکوسیستم هر منطقه ای ایجاد مزاحمت خواهند کرد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید