بازارچه هاي ماهي در آذربايجان شرقي ايجاد مي شود

سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

بازارچه هاي ماهي در آذربايجان شرقي ايجاد مي شود
بازارچه ماهی در شهرهای آذربایجان شرقی با همکاری شهرداری ها ایجاد می شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در جشنواره غذای سالم با مصرف آبزیان در شهرستان عجب شیرگفت: با امضای تفاهم نامه ای میان این سازمان با وزارت کشور مقرر شده است شهرداری ها برای ایجاد بازارچه ماهی در شهرهای استان همکاری کند.
صمدزاده افزود: ایجاد بازارچه های محصولات آبزیان در شهرها ضروری است زیرا یکی از چالش های اصلی جامعه بشری امنیت غذایی است و جامعه ای که بخواهد سالم ، پویا و خلاق باشد باید مواد غذایی مفید مانند ماهی را در سبد غذایی خود جای دهد.
وی با اشاره به این که بالاترین نرخ رشد مصرف غذا در کشورهای مختلف جهان از آن آبزیان است افزود: مصرف سرانه محصولات آبزی‌پروری در کشور هشت و نیم کیلوگرم و این رقم در آذربایجان شرقی چهار ونیم کیلوگرم است.
صمدزاده گفت: برای جبران میزان مصرف این محصولات در کشور با آمارهای جهانی باید بستر مناسب برای ترویج و آگاه‌سازی مردم از مزایای مصرف این محصولات در کشور فراهم شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین از تولید آرتمیا در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: دریاچه تولید آرتمیا در شهرستان عجب شیر در زمینی به وسعت 80 هکتار با تخصیص هفت میلیارد ریال اعتبار ، ستاد احیای دریاچه ارومیه راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی بیش از پنج هزار تن پارسال ماهی تولید شد ، افزود: در این استان 400 مزرعه ماهی فعال است.
طاهری فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه سد قلعه چای عجب شیر بهترین مکان برای پرورش انواع ماهی است پرورش ماهی در قفس را در حاشیه این سد خواستار شد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش سرانه طبخ آبزیان و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و خانواده های آنان از فواید غذاهای دریایی دانست.
افشانی افزود: هفت مزرعه پرورش محصولات آبزی‌پروری در این شهرستان فعال است و در سال بیش از 145 تن محصول تولید می‌شود.
در این جشنواره 250 نفر از بانوان خانه دار و شاغل حضور داشتند
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید