افزایش تنوع‌ گونه‌ها در آبزیان بزرگ‌جثه

پنج‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

افزایش تنوع‌ گونه‌ها در آبزیان بزرگ‌جثه
کارشناسان حیات وحش در یک مطالعه جدید دریافتند حیواناتی که جثه بزرگتری دارند با گذشت زمان گونه‌های آنها متنوع‌تر شده است.
«جاناتان پاین» یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: همچنین در این بررسی به موضوعی پی بردیم که در گذشته از آن اطلاع نداشتیم. به دلایلی که هنوز برایمان آشکار نیست ظاهرا حیواناتی که جثه بزرگتری دارند با گذشت زمان گونه‌های آنها به مراتب متنوع‌تر شده است.
همچنین در بخش دیگری از این مطالعه معلوم شد که جثه حیوانات دریایی با گذشت زمان در حال بزرگتر شدن است. بررسی کارشناسان حیات وحش در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که در 542 میلیون سال گذشته متوسط اندازه بدن جانداران دریایی 150 برابر افزایش یافته‌ است.

کارشناسان با استفاده از شبیه‌سازی کامپیوتری و تصاویر جزئی و دقیق از فسیل‌ها توانستند اندازه بدن و جثه بیش از 17 هزار جانور دریایی را که به میلیون‌ها سال قبل مربوط بود، بررسی و تعیین کردند الگوی افزایش اندازه بدن جانوران دریایی از طریق گزینه‌های طبیعی و نه از روی شانس و احتمال رخ می‌دهد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، این رشد جثه جانوران دریایی مربوط به بزرگ شدن تدریجی اندازه بدن تمام انواع آبزیان نمی‌شود و در حقیقت این رشد شامل همه جانور دریایی قدیمی‌تر نمی‌شود بلکه طی میلیون‌ها سال گذشته، اقیانوس‌ها زیستگاه انواع جدیدی از گونه‌های مختلف آبزیان با جثه‌های بزرگتر شده‌اند.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید